به گزارش ایرنا، اسماعیل تبادار شنبه در جلسه شورای هماهنگی بانکهای استان فارس افزود: در شرایط کنونی که میزان اعتبارات عمرانی کم است منابع بانک‌ها باید بیش از پیش در ایجاد رونق اقتصادی نقش آفرین باشد.
استاندار فارس اظهار کرد: بخش خصوصی برای رونق فعالیت ها به کمک بانک‌ها نیاز دارد، البته تسهیلات باید با نظارت دستگاه ها به افرادی که اهلیت و توانمندی های لازم را دارند پرداخت شود.
تبادار در ادامه با استناد به دستور العمل بانک مرکزی گفت: در صورتی که بانک ها قوانین و چارچوب های قانونی را در پرداخت تسهیلات رعایت نکنند این موارد باید به عنوان یک تخلف از طرف بانک ها به بانک مرکزی گزارش داده شود و در این رابطه هدر دادن زمان از هیچ کس پذیرفته نخواهد بود.
استاندار فارس همچنین نگاه جمعی و همگانی را راهگشای پیشبرد امور دانست و گفت: همانگونه که بر اساس آمارها استان فارس در معرفی طرح ها برای دریافت تسهیلات تکمیلی پیشتاز است، بانک‌ها نیز در کنار سایر دستگاه ها، شرایط پیشتازی استان در استفاده از تسهیلات دولتی را فراهم کنند.
وی بازگشت منابع بانکی که به عنوان تسهیلات پرداخت شده است را یکی از ارکان مهم در تداوم چرخه اقتصادی دانست و افزود: مدیران دستگاه های اجرایی باید همانگونه که برای دریافت تسهیلات تلاش می‌کنند؛ در زمان بازپرداخت این تسهیلات نیز در کنار بانک‌ها تلاش کنند تا این منابع برای ادامه فعالیت به بانک ها بازگردد.
7368/ 2027
خبرنگار: حمیدرضا خلیقی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.