به گزارش ایرنا مرتضی نظری، روز پنجشنبه در نشست کارشناسان 59 منطقه و نواحی آموزش و پرورش استان فارس در شیراز بیان داشت: رویکرد به روابط عمومی ها باید تخصصی باشد زیرا واگذاری وظایف غیر مرتبط به کارشناسان روابط عمومی و همچنین حضور کارشناسانی با مناصب متعدد در این حوزه، موجب ضعف روابط عمومی خواهد شد و همین امر منتج به ناکارآمدی و ضعف سازمان یا دستگاه مربوطه می شود.
وی افزود: روابط عمومی، سیال ترین پست سازمانی است که می تواند با پیش بینی بحران ها و انتقال آن به مدیران هر دستگاه، نقش مشورتی در پیشگیری از بحران ها داشته باشد و به همین دلیل روابط عمومی باید نزدیکترین فرد به رئیس هر دستگاه و سازمان باشد.
نظری، مهمترین راهبرد آموزش و پرورش را اصل پاسخگویی دانست و اظهار داشت: حق مردم است بدانند نهاد تعلیم و تربیت چه عملکردی دارد و در این میان روابط عمومی ها می توانند نقش سازنده ای ایفا کنند.
وی گفت: پاسخگو بودن به معنای بهره گرفتن از همه امکانات و روش های موثر برای جامعه هدف و فعالان حوزه آموزش و پرورش و همچنین تلاش برای افزایش توانمندی و ارتقای جایگاه نهاد تعلیم و تربیت است.
رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، با اشاره به اینکه روند فعالیت روابط عمومی ها در قالب سه نسل قابل تعریف است، اظهار داشت: در گذشته روابط عمومی ها فقط به ایجاد ارتباط یک طرفه بسنده و در حقیقت نقش زبان را برای یک سازمان ایفا می کردند.
نظری ادامه داد: روابط عمومی نسل دوم، چشم و گوش سازمان ها بودند اما در تعریف نسل سوم روابط عمومی ها برای آنها نقش و کارکرد، هوشمندی، پیش بینی کردن جریان ها و امور قائل هستند.
این مقام مسئول افزود: دستگاه و سازمانی که از روابط عمومی هوشمند و تحلیل گر بهره مند باشد، هیچگاه دچار غافلگیری و فاصله با مخاطبان خود نخواهد شد.
وی، با تاکید بر لزوم بهره گیری کارشناسان روابط عمومی ها از فناوری های روز دنیا گفت: با توجه به اینکه پیام رسانه ها بعضا در جامعه نوسان ایجاد می کند لازم است کارشناسان روابط عمومی ها به فضای رسانه ای مجهز باشند تا بتوانند به بهترین شکل، تصویر مناسبی از نهاد تعلیم و تربیت به جامعه ارایه دهند.
9873 /6118
خبرنگار: محمد امین افشار پور ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.