یدالله رحمانی، دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مجموع تصمیم های این نشست ها نیز به اتخاذ یک هزار و 627 مصوبه و رفع مشکل بیش از 600 واحد تولیدی استان منجر شد.
وی ادامه داد: همچنین گزارش سیستم بانکی و دبیرخانه کارگروه رفع موانع تولید حاکی از آن است که تاکنون از محل 30 هزار میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده برای اجرای طرح رونق تولید در سال 96 در کشور، 128 میلیارد تومان به 89 واحد تولیدی که طرح های آنها به تصویب رسیده پرداخت شده است.
رحمانی ادامه داد: افزون بر این، بر اساس آمار ارایه شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت 128 میلیارد تومان و سیستم بانکی استان نیز به طور مستقیم بیش از 500 میلیارد تومان برای حل مشکل واحدهای کوچک و متوسط ظرف ماه های اخیر پرداخت کرده است.
وی بیان کرد: تاکنون تقاضای 804 واحد تولیدی استان از مجموع یک هزار و 600 واحد تولیدی که در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند به تصویب کمیته های کارشناسی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید رسیده و برای اخذ 995 میلیارد تومان تسهیلات به سیستم بانکی معرفی شده اند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس افزود: مقرر شده امسال از محل 30 هزار میلیارد تومان تسهیلات پیش بینی شده، مشکلات سرمایه در گردش 10 هزار واحد تولیدی کوچک و متوسط رفع شود و سرمایه ثابت 6 هزار واحد تولیدی نیمه تمام با پیشرفت بالای 60 درصد و سرمایه بازسازی و نوسازی پنج هزار واحد تولیدی نیز تامین شود.
رحمانی گفت: سال 95 نیز در فارس 663 میلیارد تومان تسهیلات از محل 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات پیش بینی شده برای کل کشور به 482 طرح تولیدی و صنعتی این استان پرداخت و همچنین 360 میلیارد تومان تسهیلات نیز مستقیما توسط بانک ها پرداخت شد.
6122 /6118
خبرنگارَ: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.