به گزارش ایرنا مسعود کبکانیان ازگناوه با داستان«در حال محو شدن»، سمانه فرهادی از تهران با داستان «ما چند نفر»، لیلا حکمت‌ نیا از تهران با داستان «سیاهی یک لشکر» و معصومه قدردان از اسفراین با داستان «راپورت» بدون اولویت در این دوسالانه تقدیر شدند.
آیین پایانی این جشنواره 30 آذر 96 در جهرم استان فارس برگزار شد.
دبیر این دوسالانه شنبه در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: حضور نویسندگان معتبر در این دوسالانه و شرکت 1446 داستان در این دوسالانه از نقاط مختلف دنیا یکی از ویژگی دوسالانه داستان کوتاه نارنج جهرم است.
محمد بادپر گفت:نویسنده‌های برتری چون ابوتراب خسروی، صمد طاهری،محمد طلوعی، احمد اکبرپور،بابک طیبی، حسین مقدس و انجمن‌های مختلف استان در زمینه برگزاری کارگاه های داستان نویسی با انجمن نارنج همکاری کردند که در این دوره برگزاری کارگاه داستان بسیار پربارتر از دوره‌های قبل و با شرکت تعداد زیادی از نویسندگان انجمن‌های مختلف استان برگزار و با استقبال بسیارمواجه شد.
وی ادامه داد: دوسالانه داستان کوتاه نارنج اکنون به عنوان یک جایزه بسیار معتبر در ادبیات داستانی ایران شناخته می‌شود.
فراخوان ششمین دوسالانه‌ داستان کوتاه نارنج اوایل مرداد 96 منتشر شد وهر نویسنده تا پایان شهریوراین سال می‌توانست 2 داستان خود را به این دوسالانه ارسال کند.
دوسالانه‌ داستان کوتاه نارنج برای نخستین بار در سال ۱۳۸۶ به همت کارگاه داستان باران، انجمن اهل قلم و حمایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهرم استان فارس برگزار شد.
دومین دوره این جشنواره در سال ۱۳۸۹ به صورت منطقه‌ ای برگزار شد و در آن استان‌های خوزستان، هرمزگان و کرمان حضور داشتند.
سومین دوره‌ این جشنواره در سال ۱۳۹۰ برگزار شد که در این دوره، همه داستان ‌نویسان ایرانی می‌توانستند در این جشنواره شرکت کنند.
چهارمین دوره دوسالانه داستان کوتاه نارنج در سال ۱۳۹۲ و این بار تمام فارسی زبانان دنیا می‌توانستند در آن شرکت کنند و دوسالانه به صورت آزاد برگزار شد که از هفت کشور خارجی علاوه بر تمام استان‌های کشور به این دوسالانه اثر ارسال شد.
پنجمین دوسالانه داستان کوتاه نارنج در سال ۱۳۹۴ برگزار شد که علاوه بر تمام استان‌های کشور از ۹ کشور خارجی نیز داستان به دبیرخانه دوسالانه داستان کوتاه نارنج اثر ارسال شد.
جهرم در 193 کیلومتری جنوب شرقی شیراز است.
تهیه و انتشار:‌ غلامرضا مالک زاده
1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.