به گزارش ایرنا، سید کمال پاک فطرت چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در این زمینه از سوی دولت و نگاه مسئولان فارس به زودی شاهد رونق اشتغال در مناطق روستایی این استان خواهیم بود.
وی با اشاره به پیش بینی اعطای تسهیلات ایجاد اشتغال در مناطق روستایی فارس ادامه داد: دولت از محل صندوق توسعه ملی یک و نیم میلیارد دلار برای ایجاد اشتغال روستایی کشور در نظر گرفته که پیش بینی می شود بخشی از آن به استان فارس اختصاص یابد.
او گفت: دولت تدبیر و امید طی سال های گذشته برای تحقق اهداف سیاست های اقتصاد مقاومتی و رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به روستاها را در دستور کار قرار داد.
پاک فطرت بیان کرد: بر اساس تفاهم نامه ای که بین استانداری فارس، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، بنیاد علوی و بانک سینا مبادله شده، به طرح های اقتصادی و اشتغال زا مستقر در مناطق روستایی، تسهیلات یارانه ای (هشت درصد) پرداخت خواهد شد.
وی افزود: همچنین با پیگیری های معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و با همکاری صندوق توسعه ملی و پست بانک، به طرح های اشتغالزا در مناطق روستایی کمتر توسعه یافته استان تسهیلاتی با بهره 12 درصد پرداخت خواهد شد.
او اضافه کرد: بر اساس یک تفاهم دیگر از سوی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، صندوق توسعه ملی و بانک کشاورزی، به طرح های مرتبط با صنایع تبدیلی و تکمیلی، تسهیلات سرمایه در گردش با بازپرداخت یک ساله و 15 درصد به مناطق محروم روستایی استان فارس اختصاص یافت.
وی، بر لزوم پرهیز کشاورزان و باغداران از خام فروشی محصولات کشاورزی و راه اندازی کارگاه های خانگی تاکید کرد و گفت: با راه اندازی این کارگاه ها علاوه بر اینکه زمینه ایجاد فرصت های شغلی جدید فراهم می شود و سطح رفاه روستاییان نیز افزایش می یابد، از میزان مهاجرت روستاییان به حاشیه شهرها نیز می کاهد.
مدیر کل دفتر روستایی استانداری فارس افزود: روستاییان همچنین می توانند با تاسیس تعاونی های روستایی به ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات و برندسازی کالای با کیفیت مانند زیتون، انجیر و دیگر محصولات اقدام کنند.
پاک فطرت، یکی ازفرصت‌ های ایجاد اشتغال پایداردر روستاها را بخش گردشگری دانست و افزود: دفتر روستایی استانداری فارس این آمادگی را دارد که از برنامه های گردشگری در روستاها حمایت کند.
وی گفت:البته درراه اندازی هراشتغالی باید تمام جوانب کار از جمله ایجاد ارزش افزوده و بازار فروش محصولات نیز در نظر گرفته شود و هدف تنها ایجاد اشتغال نباشد چرا که بی توجهی به این موارد ممکن است در نهایت به بدهکار شدن روستاییان و تداوم بیکاری آنها منتهی شود.
خبرنگار:‌سارنگ عبداللهی ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده
6122 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.