به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی اتاق شیراز، جمال رازقی در نخستین نشست ستاد پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی فارس در شیراز افزود: تاکنون 70 پرونده در این کمیسیون تشکیل و بررسی شده که این بررسی ها در نهایت به حل مشکلات 40 واحد تولیدی منتهی شده است.
او ادامه داد: رفع موانع حقوقی و سازمانی سرمایه گذاری در فارس، دعوت از مدیران سازمان های عمومی و بانک ها برای هماهنگی های بیشتر با هدف رفع موانع تولید و رفع مانع ممنوع ‌الخروجی فعالان اقتصادی از دیگر اقداماتی است که از سوی این کمیسیون پیگیری و اجرا شده است.
وی، هدف از تشکیل نشست های کمیسیون حمایت قضایی از سرمایه گذاری استان را پیگیری مشکلات بخش خصوصی استان فارس برشمرد و ادامه داد: متاسفانه در برخی از امور قضایی پرونده سازی هایی برای واحدهای تولیدی انجام شده که این امر منجر به این شده که برخی واحدها سال ها با رکود مواجه شوند.
رازقی بیان کرد: بخش خصوصی فارس انتظار دارد که یک شعبه ویژه برای رسیدگی به مشکلات فعالان اقتصادی این استان راه اندازی شود.
رئیس اتاق بازرگانی شیراز گفت: این اتاق در کنار دیگر بخش های اقتصادی استان آماده است تا در زمینه سلامت اداری، رفع موانع کسب و کار و تقویت رونق واحدهای تولیدی با دستگاه قضایی همکاری لازم را داشته باشد.
وی، حضور موثر نمایندگان قوه قضاییه در هیات های حل اختلاف کار، تامین اجتماعی و مالیاتی را نیز برای حمایت از واحدهای تولیدی و صادرات استان ضروری دانست.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس، تولید را پاشنه آشیل کشور دانست و افزود: اگر تولید حمایت و سودآور نشود، وضعیت اقتصادی و معیشت مردم بهبود پیدا نخواهد کرد.
او افزود: امروز تولید در کشور ما با بحران قیمت تمام شده مواجه است و به همین دلیل توان رقابت با کالاهای خارجی در بازارهای داخلی و خارجی را ندارد.
وی گفت: در چنین شرایطی عمده فشار اقتصادی کشور نیز بر بخش تولید وارد است و 65 درصد مالیات کشور از این بخش اخذ می شود.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.