سرفراز موصلی، شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ساخت یک باب دبستان 6 کلاسه به نام شهید قلیچ اکبری در شهرک چاه طلا از توابع بخش مرکزی شهرستان خنج از جمله این واحدهاست.
وی بیان کرد: این واحد آموزشی در زمینی به مساحت چهار هزار مترمربع با 400 مترمربع زیربنا و با اعتبار 9 میلیارد ریال از محل اعتبارات سه درصد درآمد نفت و گاز ساخته می شود.
او گفت: این مدرسه 6 کلاسه جایگزین واحد آموزشی می شود که به دلیل فرسوده و قدیمی بودن بر اثر زمین لرزه پنج و هفت دهم ریشتری سال 95 خسارت های زیادی به آن وارد شد.
موصلی ادامه داد: ساخت دبستان شهید محمد اکبری در دهستان سیف آباد واقع در بخش مرکزی این شهرستان، یکی دیگر از این واحدهای آموزشی است.
وی بیان کرد: این واحد آموزشی در زمینی به وسعت 2 هزار مترمربع با زیربنای 400 مترمربع با اعتبار 9 میلیارد ریال از محل اعتبار جبران خسارت های زلزله و سه درصد درآمد نفت و گاز ظرف مدت 9 ماه احداث خواهد شد.
مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس فارس اظهار داشت: یکی دیگر از واحدهای آموزشی که عملیات ساخت آن در خنج آغاز شد، دبستان شهدای روستای کورده است.
به گفته موصلی، این مدرسه در زمینی به مساحت چهار هزار مترمربع و زیربنای 550 مترمربع با هزینه یک میلیارد و 480 میلیون ریال از محل اعتبارات دولتی، جایگزین واحد آموزشی فرسوده و قدیمی شهدای روستای کورده می شود.
وی افزود: همچنین یک واحد آموزشی 6 کلاسه با همت اسماعیل رضایی یکی از نیکوکاران شهرستان خنج در روستای مز این شهرستان احداث می شود.
موصلی گفت: این مدرسه نیز در زمینی به وسعت 2 هزار مترمربع و زیربنای 500 مترمربع با 9 میلیارد ریال کمک اهدایی خیر نام برده ساخته خواهد شد.
شهرستان خنج در فاصله 265 کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.
7367 /6118
خبرنگار: عبدالله اعظمی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.