دکتر رضا رحیمی، شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در هنگامی که هوا ابری است، اشعه ماوراء بنفش خورشید با شدت بیشتری به چشم می‌رسد و چشم را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.
وی بیان داشت: وجود برف و یخ روی سطوح مختلف در فصل زمستان موجب افزایش شدت تابش نور خورشید می شود و این امر می تواند در هنگام رانندگی و ورزش های برفی برای چشم ها خطرناک باشد.
این جراح و متخصص بیماری های چشم ادامه داد: در زمانی که برف می بارد، چشم ها با سطحی کاملا سفید و پوشیده از برف رو به رو می شود، چنین حالتی برای سلامت چشم زیان دارد و در این شرایط انتخاب عینک دودی مناسب با رنگ استاندارد برای حفاظت از چشم ها بسیار حائز اهمیت است.
این چشم پزشک گفت: برف 80 درصد از اشعه فرا بنفش (Ultra violet) که به اختصار به آن UV می گویند، بازتاب می دهد
در حالیکه زمین و آب فقط 10 درصد از UV را منعکس می کنند، از این رو در روزهای برفی حتما باید از عینک آفتابی استفاده کرد.
رحیمی بیان کرد: استفاده از عینک‌های آفتابی غیراستاندارد اثرات منفی جبران ناپذیری روی چشم می گذارد و باعث بروز بیماری‌های مختلف چشمی می شود.
این پزشک متخصص افزود: خطر استفاده از عینک های آفتابی غیر استاندارد از نزدن عینک آفتابی بیشتر است در نتیجه برای زمستان و یا فصول دیگر سال باید حتما از عینک آفتابی استاندارد استفاده شود.
وی، با بیان اینکه استفاده از انواع عینک آفتابی یا عینک‌هایی با لنزهای پولاریزه می تواند از خیرگی چشم در اثر تابش شدید نور جلوگیری کند، گفت: هرچه قوس و انحنای عینک بیشتر باشد و اطراف چشم را بیشتر بپوشاند، می تواند در حفاظت از چشم ها موثرتر باشد.
هنگامی که نور آفتاب به اجسام شفاف یا سطوحی مانند سطح آب و آسفالت می تابد، تغییر شکل می دهد و تجزیه (پولاریزه) می شود، این نور پولاریزه آزار دهنده و برای چشم مضر است.
به گفته وی، عینک‌های آفتابی با UV 400 و با رنگ های خاکستری و قهوه‌ای بهترین نوع عینک‌ آفتابی هستند زیرا می توانند مانع از تابیدن نور اضافی به چشم ها شوند.
7375/ 6118
خبرنگار: سهیلا شیبانی نژاد ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.