دکتر بابک دایی شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:در نشستی که اخیرا با حضور برخی از مدیران و کار آفرینان استان و مسئولان و کارشناسانی در شیراز برگزار شد،‌ این شرکت چینی آمادگی خود را اعلام کرد.
مسئولان ادارات ‌کل امور اقتصادی و دارایی، استانداری فارس و نمایندگان دستگاه های اجرایی آبفای شیراز، آبفای استان، آب منطقه‌ای، برق منطقه ای، راه و شهرسازی، دانشگاه علوم پزشکی، صنعت و معدن و تجارت و شهرداری شیراز در این نشست بودند.
دایی اظهار داشت:مزایا و مشوق‌های قانونی سرمایه‌گذاری در ایران و نیز توانمندی ها و قابلیت‌هایی که به منظور سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف استان وجود دارد برای سرمایه‌گذاران چینی تشریح شده است.
دایی درادامه با بیان برخی از قابلیت های سرمایه گذار چینی گفت : شرکت GCCG چین یکی از بزرگترین شرکت های این کشور در زمینه اجرای پروژه های زیرساختی و زیربنایی است که سابقه اجرای پروژه در ایران و در استان های کهگیلویه و بویراحمد و لرستان و فارس در حوزه سد سازی و امور زیربنایی داشته است.
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی فارس اضافه کرد: در حال حاضر این شرکت در حال مذاکره با دستگاه های اجرایی صاحب پروژه نظیر آب و آبفا است و هنوز تفاهم نامه ای منعقد نشده اما شرایط انعقاد آن فراهم است.
دایی با بیان اینکه هیچ محدودیتی در زمینه شهرستان ها و مبالغ سرمایه گذاری برای شرکت چینی وجود ندارد گفت: البته ما بیشتر بدنبال اجرای پروژه های بزرگ در استان فارس توسط این گروه سرمایه گذاری هستیم .
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی فارس اضافه کرد : حوزه سرمایه گذاری خارجی فرآیندی است که به صورت ملی دنبال می شود و نیازمند گزارش کامل توجیهی اقتصادی ، مالی و زیست محیطی طرح ها و همچنین اهلیت سنجی مجری است ، بنابراین موارد سرمایه گذاری توسط دستگاه های ملی به صورت کامل بررسی و تضمین های مربوط نیز رعایت خواهد شد.
مصاحبه : نیکنام خشنودی ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.