به گزارش ایرنا اسماعیل تبادار، چهارشنبه در نشست شورای اداری استان فارس که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شیراز برگزار شد، بیان داشت: از پیامدهای پدیده خشکسالی، مهاجرت به شهرهاست و خروجی این مهاجرت
فقر و حاشیه نشینی و در پی آن آسیب های اجتماعی است.
وی ادامه داد: در پیوند با آسیب های اجتماعی، حدود 119 نقطه و محله آسیب دیده در فارس وجود دارد که از این تعداد 15محله آن در کلانشهر شیراز است که از این میزان 9 منطقه آن بحرانی قلمداد می شود.
استاندار فارس افزود: با توجه به اینکه یکی از عوامل اصلی ایجاد کننده آسیب های اجتماعی، بیکاری است حل این معضل از مهمترین دغدغه های مسئولان استان فارس است و همه دست اندرکاران و مدیران این استان می کوشند که از حداقل امکانات برای ایجاد اشتغال حداکثر بهره را ببرند و ما می توانیم در این زمینه ادعا کنیم که از استان های پیشرو کشور به شمار می آییم.
تبادار اضافه کرد: حمایت از سرمایه گذاری داخلی و خارجی با رویکرد ایجاد اشتغال نیز از اولویت های اصلی ماست و به این مقوله اهتمام ویژه ای داریم.
وی، به گستردگی، شرایط اقلیمی و ظرفیت های فارس در حوزه های مختلف از جمله برخورداری از منابع نفت، گاز، معادن، خاک حاصلخیز و یادمان های تاریخی و فرهنگی اشاره کرد و گفت: انتظار داریم مجموعه های اقتصادی زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این استان را در بهره گیری هر چه بهتر از این ظرفیت ها و داشته ها، یاری دهند.
استاندار فارس در بخش دیگری از مطالب خود خواستار حمایت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تکمیل بیمارستان تامین اجتماعی در بولوار حسینی الهاشمی شیراز شد.
قرار است این بیمارستان نو بنیاد، جایگزین بیمارستان تامین اجتماعی شهید بهشتی شیراز شود. بیمارستان شهید بهشتی در سال 57 خورشیدی در میدان ولی عصر (عج) این شهر به بهره برداری رسید.
استاندار فارس همچنین بیان کرد: امیدواریم موضوع انتقال کارخانه های سیمان و پشم شیشه شیراز به خارج از این شهر از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت ویژه پیگیری و دنبال شود.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.