به گزارش ایرنا رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس، روز سه شنبه در نشست خبری با بیان این مطلب افزود: فارس را می توان مهد سرود کشور نامید زیرا در این زمینه پیشینه ای طولانی و تجربه هایی ارزشمند دارد و با توجه به این جایگاه از همه اهالی سرود در این استان انتظار داریم، همیاری و کمک کنند تا این جشنواره به بهترین شیوه برگزار شود.
نیما زارع بیان داشت: تلاش سازمان بسیج هنرمندان فارس معطوف به عرضه آثار هنری ارزشی و فاخر است از این رو می کوشیم که در رشته‌های مختلف هنری، نیروهایی انقلابی تربیت کنیم.
وی افزود: بسیج هنرمندان فارس هم اینک در 9 شاخه هنری فعال است، یکی از رشته‌های مهم هنری، موسیقی و سرود است و شمار هنرمندانی هم که در این عرصه فعالیت دارند قابل توجه است.
زارع ادامه داد: بر این باوریم که برگزاری جشنواره‌هایی همچون جشنواره آواها و نواها، فرصتی مغتنم برای شناسایی جوانان با استعداد است.
وی، با اشاره به افتتاح خانه سرود بسیج هنرمندان در سال ۹۵ در شیراز بیان داشت: گشایش خانه سرود منجر به تولید آثاری مناسب و فاخر شده و خانواده‌ها می‌توانند در جشنواره‌های سرود و موسیقی متعلق به این نهاد با آرامش نظاره‌گر برنامه های هنری ارزشی باشند.
زارع در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جشنواره دیگری با عنوان سرود و ترنم بین المللی مقاومت به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی اردیبهشت سال 97 با حضور 10 گروه بین المللی در شیراز برگزار خواهد شد.
وی، به کشورهای شرکت کننده در این جشنواره و توضیحات بیشتر در این مورد اشاره ای نکرد.
6118
خبرنگار: سمیرا متین نژاد ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.