مدیر کنترل و نظارت ساختمان شهرداری شیراز با بیان این مطلب گفت: وضعیت ساختمانهای شهر شیراز نسبت به دیگر کلانشهرها بسیار بهتر است و این به دلیل کیفیت خدمات مهندسی و نیز نظارتی بر ساخت و ساز است چرا که مهندسین شیراز جزو بهترین مهندسین کشور هستند و شیراز به عنوان قطب مهندسی کشور مطرح است.
نجیمی افزود: البته در کنار بازرسی و نظارت گاه و بی گاه سازمان نظام مهندسی ساختمان در ساخت و سازها شهرداری شیراز از ابتدا تا انتها به صورت کامل بر روند اجرای ساختمان ها نظارت دارد و به همین دلیل کیفیت ساخت و ساز در شیراز وضعیت بهتری دارد.
وی تصریح کرد: از سوی دیگر با توجه به فعالیت سازمان نظام مهندسی از سال 74 دیگر کمتر شاهد ساخت و سازهای بی کیفیت بودیم و کیفیت ساخت و ساز از آن سال تا کنون بسیار بهتر شده است اما اصلیترین نگرانی ما در بروز حوادثی مانند زلزله بافت های تاریخی و فرسوده است.
نجیمی در خصوص عمر استاندارد ساختمان ها اظهارداشت: در دنیا عمر ساختمانهایی که بر اساس ضوابط ساخته شده اند بیش از 100 سال می باشد که البته این میزان در کشور ما کمتر است اما نمیتوان به طور مشخص گفت که عمر ساختمان ها در کشور ما چند سال است.
وی تصریح کرد: البته عمر ساختمان بسته به کیفیت ساخت و ساز آن است که در این رابطه طی سال های اخیر پیشرفت های خوبی در این زمینه داشتیم و حتی امروز ما در خصوص مباحث سازه ای نیز کارگروهی از اساتید مجرب شهر را در شهرداری تشکیل داده ایم که از سال 91 آن ها 10 دستورالعمل تخصصی برای اجرای ساختمان های فلزی و بتنی ارایه کرده اند که همین موارد شیراز را در حوزه ساخت و ساز از دیگر شهرها جدا می کند.
مدیر کنترل و نظارت ساختمان شهرداری شیراز گفت: شیراز در اجرای قوانین و مقررات ملی صنعت ساختمان هم پیشرو است این در حالی است که با اجرایی شدن دستورالعمل ساختمان های ممتاز مدت هاست به تعدادی از ساختمان های شهر که با کیفیتی بسیار بهتر و حفظ تمامی دستورالعمل ها ساخته شده اند نشانی به عنوان نشان ممتاز داده می شود که هم اکنون نیز درخواست های زیادی برای دریافت این نشان از جانب سازندگان داریم.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 809689
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.