به گزارش ایرنا اسماعیل تبادار یکشنبه در مراسم افتتاح نهمین نمایشگاه گردشگری پارس در شیراز افزود: این صنعت بر انتقال پول، فرهنگ و سیاست تاثیر مستقیم دارد و مشروعیت سیاسی را ارتقا می بخشد.
وی ادامه داد: در قرن هفدهم جهانگردان تصویر خوبی از ایران به دنیا و خصوصا فرانسه صادر کردند ، وجود ادبیات غنی و انسانی در کنار گوناگونی فرهنگ ها ، تمدن و چشم انداز طبیعی، ایران را در ریف 10 کشور برتر دنیا در این حوزه قرار داده است.
تبادار گفت: اسم شیراز، نام زیبای پارس و مهد گنجینه ادب و هنر و اخلاق را تداعی می کند و گردشگری در این خطه پیشینه هزاران ساله دارد.
وی افزود: فارس سرزمینی است که از معماری و میراث کهن ، ادبیاتی غنی ،دشت های فراخ ، مناظر طبیعی، مهد شعر، دارالعلم و مشاهیری چون حافظ و سعدی بهره مند است و چون نگینی در دل زاگرس می درخشد.
تبادار ادامه داد: فردای ما در گرو عدالت اجتماعی ،توزیع درآمد عادلانه ،ارتقای سلامت و دسترسی به خدمات یکسان و درآمد پایدار است و توسعه صنعت گردشگری می تواند زمینه دسترسی به این اهداف را فراهم کند.
استاندار فارس گردشگری را صنعتی بدون دود نامید و گفت: باید سرمایه گذاری را به سمت اکوتوریسم،توریسم درمانی و مراکز بوم گردی سوق داد چون این صنعت می تواند با ایجاد محیطی آرام فرصت خوب زیستن را برای همه فراهم آورد.
تبادار اظهار کرد: همه دستگاه های استان تمام ظرفیت خود را به همراه مشارکت بخش خصوصی برای توسعه گردشگری بسیج کنند و تنها با این صنعت می توان وابستگی از نفت راکاهش داد.
در آیین افتتاح نهمین نمایشگاه گردشگری پارس سفرای کشورهای کره جنوبی ،بنگلادش، اندونزی و همچنین مقاماتی از سفارتخانه های کشورهای دیگر حضور داشتند و در انتهای این مراسم تمبر یادبود این نمایشگاه نیز رونمایی شد.
این نمایشگاه از 19 لغایت 22 آذر در محل دائمی نمایشگاههای فارس دایر و پذیرای بازدید عموم است.
خبرنگار: محمد امین افشارپور** انتشاردهنده: غلامرضا مالک زاده
9873/ 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.