علی اصغر روزگار، یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: عملیات بهسازی شبکه ارتباطی همراه اول استان که با به روز رسانی 2 هزار و 197 سایت در قالب پروژه فاز هفت از شهریورماه پارسال آغاز شد در اردیبهشت ماه امسال به اتمام رسید.
وی ادامه داد:برای رفع مشکلات باقیمانده در بحث پوشش خطوط همراه اول، حدود 300 بی تی اس دیگر نیز در قالب پروژه فاز هفت پلاس به روز رسانی گردید که با اتمام آن عملا تمامی سیستم های بی تی اس استان به روزرسانی شد.
او اظهار کرد: البته ما در بحث به روزرسانی و نصب آنتن های بی تی اس (آنتن های بی.تی.اس (BTS آنتن هایی است که برای دریافت امواج از شبکه های ارتباطی و ارسال آن به گوشی های تلفن همراه مورد استفاده قرار می گیرد) در سطح شهر با یک مشکل عمده مواجه هستیم و آن مخالفت شهروندان با نصب این آنتن ها به دلیل وجود شایعه خطرناک بودن تشعشع های آنها است.
مدیر مخابرات منطقه فارس بیان کرد: برخی حساسیت ها در همین زمینه سبب شد که تاکنون چندین آنتن بی تی اس را از سطح شهر شیراز جمع آوری کنیم که همین امر خود سبب بروز اختلال در آنتن دهی و ایجاد مشکلاتی در شبکه ارتباطی تلفن همراه خواهد شد.
روزگارگفت:هم اینک مجوز نصب 25 آنتن بی تی اس جدید در سطح شهر شیراز را دریافت کرده ایم که امیدواریم با نصب و راه اندازی آنها مشکلات ارتباطی تلفن همراه در شیراز به طور کامل رفع شود.
وی از شهروندان خواست با توجه به اینکه بحث خطرناک بودن تشعشع های آنتن های بی تی اس در هیچ کجا و از سوی هیچ مجموعه ای ثابت و اعلام نشده، در زمینه نصب این آنتن ها شرکت مخابرات منطقه فارس را یاری کنند.
مدیر مخابرات منطقه فارس گفت: هم اینک در استان فارس چهار میلیون و 30 هزار تلفن همراه همراه اول داریم که از نظر ضریب نفوذ در کلانشهر شیراز 170 درصد و در کل استان 98 درصد است.
روزگار افزود: ضریب نفوذ تلفن ثابت و اینترنت ADSL نیز در این استان به تریب 32 درصد و 36 درصد است.
6122 / 1876
خبرنگار:‌سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.