دکتر حسین نیک نهاد افزود: 35 درصد این میزان مربوط به داروخانه و تجهیزات بیمارستانی است و تاخیر در پرداخت ها به دانشگاه بیش از یکسال و در مورد داروخانه ها در فارس به 7 تا 8 ماه می رسد به نحوی که مبلغ بدهی سازمان های بیمه گر روز به روز در حال افزایش است.
وی یادآور شد: به همین دلیل بودجه عمده ترین مشکل فعلی است و وقتی بیمه ها پول داروخانه ها و بیمارستان ها را ندهند، آنها نیز برای تامین دارو، تجهیزات و اقلام مورد نیاز با مسایل بسیاری مواجه می شوند.
این مقام مسئول دانشگاه علوم پزشکی شیراز یادآور شد: در شرایط فعلی با کمبود دارو رو به رو نیستیم اما تامین دارو از سوی داروخانه ها و سایر مراکز سخت شده و شرکت های واردکننده نیز در قبال اقلام پول می خواهند.
دکتر نیک نهاد در ادامه گفت: با وجود مسایل موجود، مردم در صورت برخورد با کمیابی دارو، برای تهیه آن در تمامی ساعات شبانه روز میتوانند با شماره 1490 تماس بگیرند تا اطلاعات مربوط به داروخانه ای که قلم مورد نیاز در آن وجود دارد به بیمار داده شود.
وی افزود: مردم به منظور مشاوره های دارویی هم می توانند با شماره 1819 تماس بگیرند تا درخصوص مباحث مربوط به تداخلات دارویی، مسمومیت ها، عوارض دارو و موارد مشابه از 8 صبح تا 20 شب راهنمایی شوند.
دکتر نیک نهاد یادآور شد: بیشترین تماس ها با سامانه 1490 سازمان غذا و دارو مربوط به عوارضی است که پس از مصرف داروها در افراد بروز می یابد؛ همچنین اینکه یک داروی کمیاب را از کجا تامین کنند در صدر تماس های مردمی قرار دارد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 808724
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.