به گزارش ایرنا در این مراسم که در تالار حافظ شیراز برگزار شد، در بخش موسیقی محلی، از رسول یعقوبی خواننده گروه جیران و اصلان اسدی نوازنده ویولون از گروه بیداد تقدیر شد.
همچنین مقام نخست این بخش از رقابت به گروه چیچک، مقام دوم به گروه خنیاگران و جایگاه سوم در این بخش به گروه چکاد رسید.
در بخش پاپ نیز گروه سکانس شایسته تقدیر شناخته شد و جایزه و تندیس مقام اول به گروه دلکوک به سرپرستی بشیر علیزاده اهدا شد، در این بخش، هیچ گروهی شایسته مقام دوم شناخته نشد و جایگاه سوم به گروه موسیقی پاپ رهام به سرپرستی علیرضا میرباقری رسید.
در بخش موسیقی مقامی از گروه نوای بیستون با حضور نوید افقه و اسماعیل تهرانی تقدیر شد، تندیس مقام اول را گروه گوران، مقام دوم را گروه ریژوان و جایگاه سوم را گروه زخمه کسب کرد.
در بخش موسیقی کوبه‌ای از گروه تَنَن تقدیر شد و تندیس جشنواره و جایزه مقام اول را گروه بانوان دُچار به سرپرستی الهام موسایی از آن خود کرد؛ مقام دوم در این بخش به گروه دُرّاب رسید و گروه لیدوما شایسته کسب مقام سوم شناخته شد.
در این مراسم از تمبر اختصاصی یادبود استاد احمد پژمان و استاد محمدرضا درویشی رونمایی شد؛ همچنین دهمین نشان مفاخر فارس نیز به موسیقیدان شیرازی، حسن صفری تقدیم شد.
جمشید دل‌طلب و مجید روزیطلب از پیشکسوتان موسیقی فارس نیز در این آیین تجلیل شدند.
در این آیین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اینکه فارس رنگین کمان اقوام است گفت: هویت خرده‌فرهنگ‌های اقوام بدون موسیقی شکل نمی‌گیرد و بی‌تردید بدون موسیقی نمی‌توان زیست و از این روست که موسیقی را دوست داریم.
بهزاد مریدی افزود:موسیقی فارس به‌دلیل گونه‌گونی اقوامش تعریفی دشوار دارد و باید با یاری استادان موسیقی، تعریفی از موسیقی ارائه داد که نمایان‌گر نقش همه خرده‌فرهنگ‌های بومی باشد.
در ادامه این مراسم دبیر هنری نهمین جشنواره موسیقی فارس ابراز کرد: جشنواره موسیقی فارس نشان داد که شیراز و فارس سرزمین شگفتی است و تصویر نامطلوبی که در خارج از ایران از این سرزمین ساخته شده ، نادرست است.
احمد پژمان با اشاره به اینکه همه اجراهای این جشنواره، روحیه‌بخش بود گفت: مهارت و ظرافت بانوان در اجرای موسیقی تیم داوری را شگفت‌زده کرد.
وی جشنواره موسیقی را نشان‌دهنده قابلیت استان فارس در کسب عنوان مرکز هنری ایران دانست.
هدایت رضایی، رئیس انجمن موسیقی فارس نیز با بیان اینکه موسیقی راهی برای نزدیکی به خداوند است، بیان کرد: جشنواره امسال از نظر فنی و علمی در سطح ویژه‌ای برگزار شد و در سال‌های آینده نیز با رویکردهای تخصصی به اجرا در می‌آید.
نهمین جشنواره موسیقی فارس در دو بخش رقابتی و غیررقابتی از ۱۱آذرماه تا ۱۷ آذرماه در تالار حافظ و تالار احسان شیراز برگزار شد.
خبرنگار: سمیرا متین نژاد ** انتشاردهنده: غلامرضا مالک زاده
1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.