علی عبدی کشاورز منطقه مشکان با تشریح وضعیت کشت این محصول روز چهارشنبه به ایرنا گفت: هیچ نوع کود و سمی در مرحله داشت این محصول استفاده نکردم و این پدیده تعجب اهالی و کارشناسان را برانگیخته است.
مسئول واحد زراعت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز نیز در این باره گفت: سبزیجات در سبد غذایی خانوارهای روستایی جایگاه ویژه ای دارد و آنها بیشتر سعی می کنند خود سبزی مورد نیاز خود را تولید کنند.
مجتبی شعاع افزود: شرایط آب و هوایی منطقه مشکان شهرستان نی ریز و خاک مرغوب این منطقه باعث افزایش ارزش غذایی محصول ترب می شود که این بار در پدیده ای نادر شاهد رشد بیش از اندازه این محصول که حتی غده هایی بالغ بر 8 کیلوگرم هم برداشت شده است.
شعاع همچنین گفت: وزن یک ترب معمولی حدود 400 گرم است اما در شرایط اقلیمی و محیطی مناسب، این گیاه می تواند به رشد بالاتری برسد اما تولید ترب هایی با وزن های 6 تا 9 کیلوگرم تعجب برانگیز است .
وی اظهار کرد: ترب های بزرگ بازار چندان مورد پسند مردم نیست اما نشان دهنده مهیا بودن شرایط منطقه مشکان برای پرورش این نوع سبزیجات است.
بنا بر اعلام روابط عمومی جهاد کشاورزی نی ریز، ترب سفید و سیاه به خاطر طبیعت گرم و خشک و کم کالری بودن آن و موثر در دفع سنگ های صفراوی و خاصیت برگ ها در هضم سریع غذا دارای اهمیت ویژه ای است.
مشکان در فاصله 65 کیلومتری شمال شرقی نی ریز واقع شده است.
شهرستان نی ریز در فاصله 192 کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.
1876/ 2027
خبر: غلامرضا مالک زاده ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.