به گزارش ایرنا دکتر گیانوپولوس(Giannopoulos) روز یکشنبه در سمیناری که با عنوان'بازاریابی مقاصد گردشگری' در پردیس بین الملل دانشگاه شیراز برگزار شد، افزود: با توجه به اینکه در حوزه گردشگری هر کشوری ویژگی های خاص خود را دارد از این رو توجه به فرهنگ و تاریخ برای ایجاد مقاصد گردشگری بسیار مهم است.
وی، بیان کرد: 70 درصد از گردشگران دنیا فقط از 10 کشور دیدن می کنند و این 10 کشور، 60 درصد از سود کل گردشگری جهان را در اختیار دارند به همین سبب رقابت برای جذب گردشگر و ایجاد مقصد های گردشگری بسیار جدی است.

** صنعت گردشگری برای 700 هزار یونانی ایجاد اشتغال کرده است
رئیس دانشگاه BCA یونان و دبیر سازمان کارآفرینان جوان این کشور نیز در این سمینار بیان داشت: در سال 2009 تقریبا 10 میلیون گردشگر از مناطق مختلف یونان بازدید کردند و با اجرای برنامه های راهبردی این رقم در سال 2017 به 33 میلیون نفر رسید.
دکتر داسکالاکیس (Daskalakis) اظهار کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده، به دنبال آن هستیم که در سال 2020 بیش از 40 میلیون گردشگر به کشور یونان جذب کنیم.
عضو اتاق بازرگانی یونان ادامه داد: هم اکنون 25 درصد از سود اقتصادی این کشور از طریق گردشگری به دست می آید و صنعت توریسم توانسته است برای 700 هزار یونانی شغل ایجاد کند.
رئیس دانشگاه BCA یونان بیان کرد: بیشترین گردشگران یونان از سه کشور چین، روسیه و آلمان هستند و برهمین اساس مطالعات دقیقی صورت گرفته که متناسب با نیازهای فرهنگی این گردشگران، جشنواره های جدیدی برگزار شود.
داسکالاکیس افزود: در کنار مزایا و فرصت های فراوان گردشگری، باید به معایب و تهدیدهای آن نیز توجه داشت و به گونه ای برنامه ریزی کرد که با کمترین مشکلات مواجه شویم.

**زمینه انتقال تجارب در عرصه گردشگری مهیاست
سرپرست دانشگاه شیراز هم در این گردهمایی اظهار داشت: ارتباطات بین المللی دانشگاه شیراز با کشورهای مختلف از جمله ایتالیا و یونان می تواند، شرایط و زمینه ای را مهیا کند که تجربیات موفق در زمینه گردشگری و جذب توریسم به اشتراک گذاشته شود.
ابراهیم گشتاسبی راد افزود: طبیعت زیبای فارس برای گردشگران خارجی بسیار جذاب و دیدنی است و به همین سبب امیدواریم با فعالیت های دانش بنیان و کوشش دانشگاهیان ،زمینه جذب هر چه بیشتر گردشگر به این استان فراهم شود.

** دانشگاهیان به توسعه صنعت گردشگری فارس کمک کنند
سرپرست معاونت گردشگری و امور زائرین استانداری فارس هم در این سمینار بیان داشت: با توجه به ویژگی های تمدنی استان فارس، توریسم و صنعت گردشگری می تواند به عنوان یکی از محورهای اقتصادی این استان به شمار آید.
محمد ابراهیم فروزانی افزود: توریسم به دلیل سازگاری با محیط زیست و طبیعت، جزو اقتصاد سبز محسوب می شود و توجه به گردشگری برای توسعه پایدار و متوازن استان فارس بسیار با اهمیت است.
وی ادامه داد: انتظار داریم دانشگاهیان به ویژه دست اندرکاران دانشگاه شیراز بیش از پیش و به صورت جدی برای توسعه صنعت گردشگری به مسئولان این استان کمک کنند.
این سمینار به همت مرکز آموزش های آزاد و تخصصی دانشگاه شیراز و انجمن علمی گردشگری و هتلداری این دانشگاه برگزار شد.
کشور یونان به مرکزیت آتن در جنوب شرقی اروپا و جنوب شبه جزیره بالکان واقع شده است. این کشور که جزو اتحادیه اروپاست، صنعت گردشگری یکی از منابع عمده درآمد زایی آن است و 15درصد از سهم تولید ناخالص داخلی این کشور که جمعیت آن بیش از 108 میلیون نفر است از این طریق تامین می شود.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.