این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیرازکه رئیس بیمارستان خیریه آموزشی، درمانی ابوعلی سینا در این شهر است به ایرنا گفت:‌امیدهای تازه برای انجام اعمال جراحی پیوند کبد به شیوه کم تهاجی در شیراز با تربیت یک تیم تخصصی از متخصصان شیراز که در فرانسه آموزش دیده اند به وجود آمده است تا همه اعمال جراحی و پیوند کبد به شیوه کم تهاجمی انجام شود.
دکترحشمت الله صلاحی اردکانی شنبه در این گفت و گو اظهار داشت:با فعالیت تیم تخصصی دربیمارستان ابن سینا انتظار می رود همه مراحل جدا کردن بخشی از کبد برای پیوند و برداشتن تومورهای کبد با استفاده از جراحی های کم تهاجمی صورت گیرد.
وی بابیان اینکه در زمینه جراحی های کلیه همه این موارد اکنون به شیوه لاپاروسکوپی انجام می شود گفت: شیراز قطب پیوند کبد و کلیه است و درزمینه جراحی های کم تهاجمی کبد نیز هم امید هایی فراوانی برای فراگیر شدن این نوع اعمال در شیراز وجود دارد و شیراز نخستین شهر کشور خواهد بود که در زمینه جراحی کبد به شیوه کم تهاجمی عمل خواهد کرد.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان داشت : ظرفیت های لازم برای توسعه علوم پزشکی و علوم پیوند در شیراز وجود دارد، همه موارد پیوند در بیمارستان های دولتی انجام می شود و ما امیدواریم اولین مرکز پزشکی در کشور باشیم که روش جراحی کم تهاجمی در پیوند کبد را اجرا کند.
صلاحی با بیان اینکه برداشتن روده،معده و کلیه از سالیان قبل در شیراز به شیوه لاپاروسکوپی و کم تهاجمی انجام می شده است گفت:برداشتن عضو زنده برای پویند نیز در آینده باید به صورت لاپاروسکوپی انجام شود ، دراین زمینه نیز مقدمات کار فراهم شده و پیوند اعضایی که عضو اهدایی از خویشاوندان گرفته می شود در آینده به صورت کم تهاجمی خواهد بود.
رئیس بیمارستان خیریه آموزشی، درمانی ابوعلی سینا شیراز گفت: تیم پیوند عضو در شیراز در سال جاری موفق شده است بیش از 600 پیوند عضو انجام دهد، این موفقیت چشمگیر شیراز و فارس را همچنان در قله تولید علوم پزشکی و سلامت به ویژه در حوزه پیوند اعضا قرار داده است.
مصاحبه از : نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده :‌غلامرضا مالک زاده
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.