کرامت ا... باصری در گفت و گو با خبرنگار ما در این زمینه گفت: ثبت نام بیمه تکمیلی بازنشستگان و مستمری بگیران، غیر از کسانی که بیمه تکمیلی هستند و مبلغ بیمه از حقوق آن ها کسر می شود، از 4 آذرماه جاری در کانون بازنشستگان آغاز شده و تا 27 بهمن ماه ادامه خواهد داشت. وی در پاسخ به این سوال که آیا تدبیری برای تسهیل روند ثبت نام برای مستمری بگیران و بازنشستگان که اغلب مسن هستند و نمیتوانند در ساعات سرد بامداد برای نوبت گرفتن مراجعه کنند، اندیشیده شده است؟ گفت: مدت ثبتنام بیمه تکمیلی دو ماه است و ما با یک حساب تقریبی تنها با کمی بیشتر از 2 هزار نفر بازنشسته رو به رو هستیم که هنوز ثبت نام نکرده اند و اگر خود بازنشستگان ترتیبی بدهند که به تدریج و طی زمان های موجود مراجعه کنند، با مشکل سرما و نوبت گرفتن نیز مواجه نمی شوند.
این مسئول با بیان این که تعداد کل بازنشستگان تامین اجتماعی در کشور 3 میلیون و 200 هزار نفر است، به تعداد بازنشستگان استان فارس اشاره کرد و افزود: جمع بازنشستگان تامین اجتماعی در استان فارس نیز 134 هزار نفر است که از این تعداد حدود 78 هزار نفر در شهرستان شیراز، خرامه و سروستان ساکن هستند که افراد مستمری بگیر به اضافه خانواده های آنها که جمعیتی حدود 107 هزار نفر می شود طبق قرارداد قبلی تا پایان آبان ماه سال جاری تحت پوشش بیمه تکمیلی بوده اند. باصری در رابطه با مستمری بگیرانی که هنوز نتوانسته اند تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار بگیرند و احتیاج به اعمال فوق تخصصی، بستری عمومی، اعمال سرپایی و سایر خدمات پاراکلینیکی و ... دارند گفت: کسانی که بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی هستند و هنوز موفق به ثبت نام بیمه تکمیلی نشده اند میتوانند از اول آذرماه به بعد برای استفاده از خدمات آزمایشگاهی، پاراکلینیکی و غیره به بیمارستان ها و مراکز خدمات درمانی مراجعه و در صورتی که در مدت تعیین شده، بیمه تکمیلی شوند، هزینه های درمانی را طبق قرارداد با بیمه گذار دریافت می کنند.
باصری با بیان این که بضاعت کم سازمان تامین اجتماعی و کانون های آن مانع اهدای تسهیلات به مستمری بگیران و بازنشستگان شده، بیان داشت: همه سال به رغم کمبودهای اعتباری، مقداری وام در اختیار کانون های بازنشستگی تامین اجتماعی قرار می گیرد، امسال نیز دو سهمیه 300 و 250 نفره در نظر گرفته شد که مبلغ آن 2 میلیون تومان بود و این رقم با توجه به جمعیت بالای مستمری بگیران پاسخگو نیست. مانع دیگر، بدهکاری 145 هزار میلیارد تومانی دولت به تامین اجتماعی است که هنوز پرداخت نشده و باری بر دوش سازمان و صندوق تامین اجتماعی است که البته وعده داده شده در طول برنامه ششم، ظرف 5 سال این بدهی پرداخت شود.
وی گفت: در رابطه با همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز این موضوع مصوب نمایندگان است و در صورت پرداخت بدهیها، امیدواریم این مساله نیز اجرایی شود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 802446
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.