به گزارش ایرنا، سعدالله نصیری قیداری این سخنان را شامگاه شنبه در نشستی با عنوان 'همدلی فرهنگ ها، از وایمار تا شیراز' به عنوان نخستین نشست مقدماتی همایش بین المللی 'ادبیات، زبان همدلی' بیان کرد؛ همایشی که قرار است اواخر امسال در شیراز برگزار شود.
دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در این نشست دین اسلام را دین همدلی و دوستی دانست و گفت: هم اینک ایران پرچمدار صلح و همدلی در جهان است و در منطقه‌ای که پر از شیطنت، ظلم و خشونت است، کشور ایران ندای صلح و دوستی سر می‌دهد و همواره با این روش به دنبال حفظ مرزهای خود بوده است.
نصیری قیداری درباره فیلم مستند 'برگ درخت شرقی' که در این نشست از آن رونمایی شد نیز گفت: در این مستند الهام بخشی حافظ برای گوته شاعر آلمانی به تصویر کشیده شده است.
در این نشست، فیلم مستند 'برگ درخت شرقی' به تهیه‌کنندگی و کارگردانی الهام حسامی که به مدت 25 دقیقه تدوین شده و فیلمبرداری آن در آلمان و شیراز صورت گرفته است، رونمایی شد.
دکتر کاووس حسن‌لی استاد دانشگاه شیراز و دبیر علمی همایش بین‌المللی ادبیات، زبان همدلی نیز در این نشست گفت: معتقدیم ادبیات تاثیر مهمی در توسعه و ترویج زبان همدلی بین ملت های جهان دارد و باید با بهره گیری از ادبیات در این مسیر حرکت کنیم.
به گفته رئیس دانشکده خبر شیراز که از دست اندرکاران اصلی برپایی همایش بین المللی ادبیات، زبان همدلی است، علاقه‌مندان برای ارسال مقاله به دبیرخانه این همایش به نشانی اینترنتی shirazkhabarconf.ir تا 30 آذرماه جاری فرصت دارند.
محمود شاکر گفت: این همایش بین المللی با محورهای شیوه های گسترش و ارتقای جایگاه ادبیات به عنوان زبان همدلی، نقش ادبیات در ایجاد آشتی و همدلی در میان ملت های جهان، نقش شاهکارهای ادبی در برقراری صلح و دوستی در میان ملل، بررسی چگونگی تاثیر ادبیات در گسترش صلح و انسان‌دوستی، بررسی مفاهیم آشتی جویانه در متون ادب فارسی چهاردهم و پانزدهم اسفندماه جاری در شیراز برگزار می شود.
9873/ 2027
خبرنگار: محمدامین افشارپور ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.