به گزارش ایرنا سید هادی حسینی، روزچهارشنبه درنشست با اهالی فرهنگ و هنر شهرستان داراب بیان داشت: فرهنگ
بر سیاست، اقتصاد و مسائل اجتماعی اولویت دارد و جامعه‌ای که فرهنگ آن درست شود در سایر امور نیز موفق خواهد بود.
وی، اهالی فرهنگ را خانواده‌ای منسجم و متحد برشمرد و گفت: حوزه فرهنگ یکپارچه است و در این زمینه به ‌ندرت از هم‌ گسیختگی مشاهده می‌شود بنابراین راه برای اتحاد کامل در این حوزه باز است.
معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه، یک سیزدهم اعتبارات فرهنگی کشور به وزارت فرهنگ و ارشاد اختصاص می‌یابد، افزود: این میزان اعتبار در مقابل مطالبه 100 درصدی اهالی فرهنگ چندان پاسخگو نیست.
وی، به میزان اعتبار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره ای نکرد.
حسینی، با تاکید بر ضرورت کوچک ‌سازی دولت و بهره گیری هر چه بیشتر از ظرفیت‌های بخش خصوصی، گفت: فرهنگ در قالب کار اداری و با افزایش شمار کارکنان در این عرصه اداره نمی‌شود و این موضوعی است که توجه به آن به نفع دولت است.
وی ادامه داد: تقویت بخش خصوصی، کوچک و چابک سازی دولت برای حوزه فرهنگ هم بسیار سودمند است اما در حال حاضر این شرایط وجود ندارد.
حسینی در بخش دیگری از مطالب خود، با اشاره به وضعیت زیرساخت‌های فرهنگ و هنر شهرستان داراب، اظهار داشت: مواردی که در این نشست از سوی مسئولان و اهالی فرهنگ این شهرستان مطرح شد قابل ‌پیگیری است و توافق‌هایی برای تکمیل و تجهیز طرح های فرهنگی موجود و ساخت‌ مرکز فرهنگی در جنوب شهر داراب، همچنین راه‌اندازی کتابخانه در بخش‌ها و روستاهای فاقد کتابخانه در دستور کار مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار می‌گیرد.
وی، با بیان اینکه انجمن‌های فرهنگی و هنری داراب باید کوشش بیشتری داشته باشند، اظهار کرد: خرسندم که در این نشست دغدغه‌های فرهنگی مطرح شد در حالی‌ که در سفرهای ما به سایر شهرها، دغدغه‌های فرهنگی چندانی مطرح نمی‌شود.

** آسیب‌های اجتماعی منحصر به حوزه فرهنگ نیست
نماینده مردم شهرستان های داراب و زرین ‌دشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: آسیب‌های اجتماعی فقط منحصر به حوزه فرهنگ نیست بلکه حوزه سیاسی، اقتصادی و جامعه ‌شناسی را نیز در برمی گیرد.
رضا انصاری، با تاکید بر آسیب‌شناسی فرهنگی اظهار داشت: هم اینک یکی از دغدغه های ما پیشرفت و توسعه بر اساس آموزه‌های دینی و فرهنگی است و در این زمینه شاخص‌های توسعه باید در سطح کلان مورد توجه و اهتمام قرار گیرد.
وی، با اشاره به تقویت فرهنگ دینی در عرصه فعالیت‌های هنری، بیان کرد: تقویت و تجهیز کانون‌های مساجد از برنامه‌های مهم و اولویت‌دار در زمینه فعالیت‌های فرهنگی است.
این نماینده مجلس ادامه داد: افزایش اعتبار فرهنگی به ‌ویژه تقویت فعالیت کانون‌های مساجد نیز باید بیش‌ از پیش مورد توجه قرار گیرد.
انصاری اظهار داشت: امروز علاوه بر خانواده، مدرسه و اجتماع، رسانه ها نیز نهادی تاثیرگذار در رشد فرهنگی نوجوانان و جوانان هستند، حوزه رسانه نسبت به گذشته متحول شده و به ‌تبع آن مسئولیت رسانه‌ها در حوزه فرهنگ سنگین ‌تر شده است.
وی، در قسمت دیگری از سخنان خود گفت: 6 میلیارد ریال از محل سه درصد درآمد نفت و گاز به تجهیز زیرساخت‌های فرهنگی شهرستان داراب تخصیص می‌یابد.
در ادامه این نشست، معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از کتابخانه عمومی، کتابخانه شماره 2، سالن تئاتر کف، تالار فرهنگ و هنر (آمفی تئاتر) و ساختمان قدیم و جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان داراب بازدید کرد.
شهرستان داراب در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
6118
خبرنگار: مجتبی صالحی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.