به گزارش ایرنا، اسماعیل تبادار شامگاه سه شنبه در دیدار با تعدادی از سفیران و نمایندگان کشورهای خارجی حاضر در ایران که به شیراز سفر کرده بودند افزود:امیدوارم این نشست منجر به افزایش کمک ها به ایران در زمینه حمایت از پناه جویان شود.
وی اضافه کرد: انسانیت و نوع دوستی یکی از اصول جمهوری اسلامی است و بر این اساس در این کشور پذیرای پناهندگان زیادی هستیم.
استاندار فارس بیان کرد : این استان در حوزه های اقتصادی شامل معادن ،کشاورزی، نفت و گاز از ظرفیت های بسیاری برخوردار است به همین دلیل بسیاری از پناهندگان در بخش های مختلف اقتصادی این استان اشتغال دارند و بر این اساس زندگی خود را تامین می کنند.
تبادار بیان کرد:در حال حاضر تنها 100 هزار نفر افغان در این استان زندگی می کنند و حدود 32 هزار دانش آموز از اتباع کشور افغانستان در فارس مشغول به تحصیل هستند.
وی گفت:‌ پناهندگان در استان فارس از خدماتی نظیر تحصیل در مدارس، آموزش های عالی ، بیمه سلامت، امکانات آموزش فنی و حرفه ای و خدمات بهزیستی بهره مند هستند.
در این دیدار سفیران کشورهای افغانستان، دانمارک ، یونان، ژاپن مکزیک ، نروژ ، سنگال، اسلواکی و تایلند در ایران و همچنین نمایندگانی از سفارتخانه های برزیل، فنلاند ،هلند، اسپانیا، سوئیس، آلمان، مجارستان، کره جنوبی، اروگوئه، استرالیا ، انگلیس و اندونزی نیز حضور داشتند که برخی از آنها در این نشست سخنرانی کردند و اغلب آنها از خدماتی که ایران به پناهندگان ارائه می دهد تقدیر کردند.
خبرنگار: محمد امین افشارپور ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
9873 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.