به گزارش ایرنا، اسماعیل تبادار چهارشنبه در جلسه کارگروه امور زیربنایی شهر صدرا افزود: شهر جدید صدرا که امروز با مشکلاتی مواجه است می توانست به عنوان یک نمونه و الگو از شهرسازی و محیط شهری مطلوب مطرح شود اما هنوز این امکان برای این شهر فراهم است که در کنار کلانشهر شیراز فرصت های متعددی را فراهم کند.
او اضافه کرد: امیدواریم در آینده نزدیک با تصویب طرح جامع شهر صدرا شاهد توقف رشد لجام گسیخته ای باشیم که هیچ موضوعیت ابعادی و پهنه ای با مبانی شهرسازی ندارد.
وی، رفع مشکلات شهر صدرا را در گرو همکاری شورا، شهرداری و شرکت عمران این شهر دانست و بیان کرد: دستیابی به اهداف بزرگ نیازمند حل اختلاف های جزیی است و این مجموعه ها باید برای حل مشکلات پیش روی صدرا نگاهی جمعی و مبتنی بر همراهی و تفاهم داشته باشند.
استاندار فارس، دستیابی به شهری با کالبدی جامع نگر و محیطی سالم را از اهداف ایجاد شهرهای جدید برشمرد و گفت: شهر صدرا باید با داشتن این ویژگی به الگویی برای بهسازی سایر بخش های شهری در شیراز تبدیل می شد اما امروز می بینیم که این شهر با مشکلات متعددی در گذرگاه ها، الحاقات و موارد دیگر مواجه است.
تبادار، مشکلات امروز شهر صدرا را ناشی از عملکرد نادرست گذشته دانست گفت: انتظار می رود اقداماتی که قرار است در این شهر انجام شود از این اشتباهات مبرا باشد.
وی، ضمن تاکید بر لزوم توجه به مسائل زیست محیطی در توسعه شهر صدرا و دیگر مناطق افزود: زندگی امروز و آینده در این سرزمین با موضوعات زیست محیطی گره خورده بنابراین باید با جدیت تلاش کنیم نفع حداقلی امروز به نگرانی و چالش زیست محیطی فردا تبدیل نشود.
شهر جدید صدرا در 15 کیلومتری شمال غرب شیراز قرار دارد.
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: غلامرضا مالک زاده
6122 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.