به گزارش ایرنا مراسم آغاز بهره برداری از اینترنت بی سیم رایگان در کتابخانه عمومی حافظیه شیراز برگزار و به صورت همزمان در 35 کتابخانه عمومی فارس رونمایی شد.
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس گفت: برنامه ریزی های اولیه این بود در گام اول 10درصد از کتابخانه های عمومی فارس به این فناوری دسترسی داشته باشند که در این مرحله بیشتر از پیش بینی های اولیه وتقریباً 20 درصد از کتابخانه های عمومی به این فناوری ضروری مجهز شدند و درتلاشیم که در مراحل بعدی تعداد بیشتری از کتابخانه های عمومی را به این فناوری تجهیز کنیم.
روح الله منوچهری هزینه این طرح را که 25 آبان اجرا شد بیش از 400میلیون ریال اعلام کرد و افزود: از این پس اعضای کتابخانه های عمومی فارس به اینترنت بی سیم با پهنای باند دو مگ دسترسی دارند که می توانند با استفاده از گوشی همراه، تبلت و لپ تاپ خود از این خدمات بهره ببرند.
وی با اشاره به اینکه این طرح در 20 شهرستان استان فارس انجام شده است افزود: در گام اول هفت کتابخانه در شهر شیراز از جمله کتابخانه های عمومی شهید دستغیب، ابوریحان،حافظیه،سعدی،مولوی،شوریده و رئیسی اردکانی و 28 کتابخانه نیز در دیگر شهرستان های فارس به اینترنت بی سیم دسترسی دارند.
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی فارس در ادامه با تصریح اینکه کتابخانه های عمومی باید به سمت تکنولوژی روز پیش بروند، افزود: دسترسی به اینترنت بی سیم رایگان از نیازهای اساسی کتابخانه های عمومی استان برای دسترسی راحت تر است تا به وسیله آن تمام اعضا به ویژه پژوهشگران و محققان به منابع اطلاعاتی و علمی دسترسی راحت تری داشته باشند.
منوچهری با بیان اینکه ارائه اینترنت بی سیم رایگان نیز پیش از این به صورت محدود و پراکنده در برخی از کتابخانه های عمومی استان صورت می گرفت، عنوان کرد: اکنون این فناوری به صورت متمرکز و در اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس صورت می گیرد.
روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی فارس اعلام کرد: این اداره کل در حال حاضر دارای 183 کتابخانه عمومی نهادی، 39 کتابخانه مشارکتی و یک کتابخانه مستقل است که در این طرح 35 کتابخانه عمومی نهادی از سراسر استان فارس به این فناوری مجهز شدند.
خبر:‌محمد امین افشارپور ** انتشار: غلامرضا مالک زاده
9873/ 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.