به گزارش ایرنا بهزاد مریدی شامگاه چهارشنبه در آیین اختتامیه نخستین سوگواره ملی عکس محرم فصل وصل نی ریز اظهار کرد:حوزه عکس حوزه نوینی است که در 5 سال اخیر به یمن فضای مجازی رشد بسیار زیادی داشته است که به همین منظور برنامه های مختلفی را در حوزه عکس دنبال می کنیم.
وی ادامه داد: سومین سوگواره عکس تعزیه لامرد، دومین دوره جشنواره ملی عکس امید برگزاری سه دوره جشن روز جهانی عکس و تبدیل آن به هفته گرامداشت هفته عکاسی از مهمترین برنامه های این اداره کل در توسعه هنر عکاسی در سطح استان فارس بوده و خواهد بود.
مریدی بیان کرد: با رویکرد مذهبی که در استان فارس در حوزه عکاسی وجود دارد می طلبد که سوگواره ها و جشنواره ها به صورت تخصصی موضوعیت پیدا کنند بعنوان مثال سوگواره عکس تعزیه لامرد که به دست اندرکاران سوگواره ملی عکس محرم فصل وصل نی ریز هم پیشنهاد اجرای موضوع اربعین و فعالیت در این حوزه برای سال های آتی داده ایم.
وی گفت: از دست اندرکاران سوگواره ملی عکس محرم فصل وصل نی ریز استعدا دارم که موضوعیت سوگواره را به سمت اربعین با توجه به قرابت منطقه ببرند و با تمام عشق و علاقه و استمداد از نام آقا اباعبدالله الحسین این سوگواره را در سال آینده نیز با قوت برگزار خواهیم کرد.
مریدی اظهار کرد: هرکارگاه آموزشی یک یا دو روزه با هر استاد از سراسر کشور بخواهد در شهرستان نی ریز برگزار شود تمام هزینه ها توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تامین خواهد شد.
رئیس انجمن عکس استان فارس گفت: تمرکز برنامه های شش ماه دوم امسال انجمن عکس و فیلم استان فارس به شهرستان ها معطوف است.
فروغ عدالت پور با اشاره به برگزاری نخستین سوگواره ملی عکس محرم فصل وصل نی ریز گفت: در شش ماه دوم امسال تمام برنامه های اجرایی با توجه به کارهای شهرستان ها بسته شده که الحمدالله با برگزاری این سوگواره در نی ریز آغاز شد.
وی بیان د کرد: با برگزاری جشنواره ها و سوگواره های مختلف در شهرستان ها دیگر شاهد نادیده گرفته شدن پتانسیل و ظرفیت ها شهرستان ها نیستیم و دیگر نگاه ها فقط به مرکز استان ختم نخواهد شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نی ریز نیز در این آیین گفت: برگزاری نخستین سوگواره ملی عکس محرم فصل وصل نی ریز از اثرگذارترین برنامه های فرهنگی طی سال های اخیر در شهرستان است که می بایست توانمندی های نی ریز با هنر عکاسان به سراسر کشور معرفی شود.
فاطمه قرائی با اشاره به نخستین سوگواره ملی عکس محرم فصل وصل نی ریز هدف از برگزاری آن را اینگونه برشمرد: هدف از برگزاری این سوگواره معرفی آداب و سنت و آیین های عزاداری مناطق مختلف کشور از طریق نگاه نافذ عکاسان است.
شهردار نی ریز نیز در این آیین با بیان اینکه هدف از خدمات شهرداری ها، بالا بردن سطح کیفی زندگی مردم است، اظهار کرد: برای افزایش سطح کیفی زندگی مردم راهی جز عبور از مسیر فرهنگ و تعمیق باورهای دینی ندارد.
حامد فرغت اضافه کرد: زمانی که هنر در خدمت انتقال مفاهیم دینی قرار بگیرد قطعا می تواند منجر به خلق آثار بی بدیل و ماندگار بشود.
نفرات برتر نخستین سوگواره ملی عکس محرم فصل وصل در نی ریز شامگاه چهارشنبه در این آیین که با حضور دبیر ستاد عالی نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کل کشور برگزار شد، تجلیل شدند.
این سوگواره با حضور 4031 اثر از 838 عکاس از سراسر کشور در شهر نی ریز برگزار شد.
صمد علی زاده از تبریز به عنوان نفر سوم سوگواره معرفی شد و علی اصغر یوسفی از اراک و یوسف قاسمی از تهران مقام های دوم و اول این سوگواره را از آن خود کردند.
همچنین محمد امین بهرامی از نی ریز، مهدی قاسمی از خمینی شهر به همراه سید صدرالدین تولیت از کاشان شایسته تقدیر معرفی شدند.
نی ریز در 192 کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.
خبرنگار: محمد امین افشارپور** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
9873/ 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.