محمدعلی قلندری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مجموع اعتبار بانک توسعه اسلامی برای طرح های فاضلاب استان فارس 143 میلیون یورو است.
وی ادامه داد: این اعتبار برای اجرای شبکه فاضلاب در شهرهای آباده، نی ریز، داراب، فیروزآباد، سپیدان و فسا تخصیص یافته است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس گفت: با بهره گیری از این اعتبار، 6 تصفیه خانه و 10 پروژه شبکه انتقال فاضلاب به طول 530 کیلومتر احداث می شود.
وی ادامه داد: دولت نیز برای اجرای این طرح ها مبلغ 82 میلیون یورو در نظر گرفته است که امید می رود با اجرای این پروژه ها ، زمینه اشتغال شمار زیادی از افراد فراهم شود.
قلندری افزود :هم اکنون عملیات اجرایی این طرح در شهرهای آباده، نی ریز و فیروزآباد آغاز شده و اسناد مربوط به طرح های فاضلاب شهرهای فسا و داراب به بانک توسعه اسلامی فرستاده شده است.
به گفته وی، طرح ساخت تصفیه خانه سپیدان، داراب و آباده نیز آماده انعقاد قرارداد است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس اظهار کرد: خشکسالی، برداشت بی رویه آب از سفره های زیر زمینی،و تغییر اقلیم مهمترین چالش پیش رو در کشورمان است که ضرورت استفاده دوباره از آب فاضلاب را اجتناب ناپذیر می کند.
بانک توسعه اسلامی (ISDB مخفف عبارت Islamic Development Bank) یکی از موسسات بزرگ مالی توسعه‌ای بین‌المللی و از نهادهای تخصصی سازمان همکاری اسلامی است که سال 1975 میلادی با هدف پیشبرد توسعه اقتصادی و پیشرفت اجتماعی کشورهای عضو و جوامع مسلمان کشورهای غیر عضو، در سراسر جهان براساس اصول شریعت اسلامی از سوی ۲۲ کشور اسلامی در جده عربستان تأسیس شد.
اعضای بانک توسعه اسلامی هم اینک در برگیرنده ۵۶ کشور از چهار قاره آسیا، آفریقا، اروپا و آمریکا است.
6113 / 2027
خبرنگار: نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.