به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی محمدی، عصر شنبه در حاشیه بازدید از کارگاه ملی طراحی گرافیک و کارتون با که با موضوع وقف در شیراز برپا شد در جمع خبرنگاران بیان داشت: وقف کاری ارزشمند است و زبان هنر رساترین شیوه برای تبلیغ در این زمینه است.
وی افزود: به وسیله رسانه و هنر می توان در حوزه وقف، تبلیغی آگاهانه که متناسب با سلیقه های مختلف جامعه باشد، انجام داد.
رئیس سازمان اوقاف وامور خیریه کشور بیان کرد: برای بهره گیری از آثار هنرمندان در رشته های طراحی گرافیک و کارتون با موضوع وقف و استفاده از این آثار در هفته وقف امسال، پس از اعلام فراخوان این سازمان در پیوند با رشته های نامبرده، این کارگاه ملی با حضور 60 نفر از هنرمدان نامی و با تجربه کشور در شیراز برگزار شد.
محمدی، با اشاره به اینکه در مناسبت های مختلف از آثار طراحی شده در این کارگاه استفاده خواهد شد، گفت: حضور نخبگان هنری کشور در این کارگاه ملی بسیار ارزشمند بود و بدون تردید این امر به فرهنگ سازی در زمینه وقف نیز کمک می کند.
از هجدهم تا بیست و چهارم آذرماه به عنوان هفته وقف نامگذاری شده است.

** نصب آثار گرافیکی با موضوع وقف روی سازه های تبلیغاتی کلانشهرها
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران هم به عنوان یکی از متولیان برگزاری این کارگاه، در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از 250 اثری که دراین کارگاه تولید شده حدود 200 اثر انتخاب و بر روی سازه های تبلیغاتی شهر تهران و سایر کلانشهرهای کشورمان نصب خواهد شد.
عیسی علیزاده ادامه داد: همچنین مجموع آثاری که در این کارگاه تولید شد در قالب یک کتاب گردآوری و منتشر می شود.
وی اضافه کرد: بی شک با زبان هنر، مفاهیم راحت تر و سریع تر به مخاطب منتقل می شود و هدف از برگزاری این کارگاه آشنایی مردم با مفاهیم مختلف وقف نظیر وقف آموزشی، فرهنگی و سایر مفاهیم مرتبط با وقف است.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت های بکر شهر شیراز برای زیباسازی، گفت: شهرداری این کلانشهر در حوزه نورپردازی می تواند کارهای ارزشمندی انجام دهد.
علیزاده افزود: متاسفانه در زمینه تابلوهای سردر مغازه ها در شیراز، نابسامانی زیادی به چشم می خورد و دید بصری این شهر را مخدوش کرده است.
کارگاه ملی طراحی گرافیک و کارتون با موضوع وقف با شرکت 52 کاریکاتوریست و کارتونیست مطرح از سراسر کشور از دهم تا سیزدهم آبان ماه جاری در شیراز برپا بود.
این کارگاه با مشارکت سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان زیبا سازی شهر تهران برگزار شد.
مقرر شده از آثار طراحی شده در این کارگاه در هفته وقف (هجدهم تا بیست و چهارم آذر) در سراسر کشور رونمایی شود.
9873 /6118
خبرنگار: محمدامین افشارپور ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.