سید محسن علوی با اعلام این خبر به ایلنا گفت: آزادراه لامرد پارسیان یکی از پروژه‌های استراتژیک حمل‌ونقل جنوب کشور به شمار می‌آید. منابع مالی به‌صورت صددرصد توسط سرمایه‌گذار بخش‌خصوصی تأمین می‌شود که اجرای این آزادراه در جنوب کشور با مشارکت کامل بخش‌خصوصی منحصر به فرد است.

وی تصریح کرد: نشست‌های متعددی با آخوندی وزیر راه و شهرسازی، امینی معاون برنامه‌ریزی وزارت‌راه، خادمی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور و اعضای هیات‌مدیره شرکت زیرساخت از جمله میرشفیع معاون آزادراه‌های کشور، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌فارس و استاندار فارس برگزار شد و پس از انعقاد تفاهم‌نامه، قرارداد آزادراه با سرمایه‌گذار در قالب شرکت آزادراه لامرد-پارسیان توسط وزیر راه و شهرسازی ابلاغ شد.

علوی ضمن تشکر از باقری‌فرد مدیرکل راه و شهرسازی لارستان و حسینی فرماندار سابق لامرد در تسریع این پروژه، اضافه کرد:  28 آذرماه 95 تفاهم‌نامه مالی برای احداث، نگهداری، بهره‌برداری و انتقال آزادراه لامرد – پارسیان فی‌مابین شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور (معاونت ساخت و توسعه آزادراه‌ها) و سرمایه گذار منعقد شد و پیگیریهای قانونی تا انعقاد قرارداد ادامه پیدا کرد.

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس افزود: مصوبه هیات دولت برای احداث آزادراه لامرد-پارسیان در مورخ 26 اسفندماه 95 اخذ شد و تمامی ابعاد این پروژه به از نظر توجیه اقتصادی و ضرورت ساخت آن توسط هیات دولت بررسی و به تایید رسید و معاونان وزارت راه و شهرسازی در فاصله زمانی از آزادراه بازدید کردند و نقشه ها و مستندات فنی مسیر تهیه شد و پس از پذیرش توان مالی و فنی سرمایه گذار نیز قرارداد نهایی با سرمایه‌گذار در تاریخ 9 آبان ماه 96  توسط وزیر راه و شهرسازی ابلاغ شد. 

علوی ضمن بیان توضیحاتی درباره نشست‌ها و پیگیری‌ها درباره انعقاد قرارداد با سرمایه‌گذار افزود: مشکلاتی با منابع طبیعی، محیط زیست و سایر دستگاه‌های اجرایی و معارضان در طول مسیر وجود داشت که در نشست‌های متعدد با وزارتخانه‌های مرتبط بررسی و بخشی از آنها مرتفع شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های لامرد و مهر در مجلس با اشاره به اینکه تجهیز کارگاه در طول این مسیر انجام شده، اظهار کرد: بهره‌برداری از آزادراه لامرد-پارسیان؛ نقش به‌سزایی در ایجاد شرایطی مناسب برای استقرار صنایع در منطقه ویژه اقتصادی لامرد و تسریع در روند صادرات از طریق دسترسی به دو استان هرمزگان و بوشهر دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به‌زودی این پروژه با حضور وزیر راه و شهرسازی، مسئولان کشوری و استانی کلنگ‌زنی خواهد شد.

لازم به ذکر است،  آزادراه لامرد- پارسیان براساس مستندات اولیه به طول حدود ۴۵ کیلومتر شامل سه خط رفت و سه خط برگشت با برآورد تقریبی ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال (۳۶۰ میلیارد تومان) توسط سرمایه‌گذار بخش‌خصوصی و تحت نظارت معاونت ساخت و توسعه آزادراه‌ها ساخته می‌شود.

بهره‌برداری از سه قطعه لامرد- خنج و آزادراه لامرد- پارسیان باعث کاهش مسیر حدود ۱۱۵ کیلیومتر از خنج تا دریا می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.