اسماعیل تبادار در حاشیه ملاقات مردمی خود در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار «خبرجنوب» گفت: استان فارس در سطح کشور آوازه ای دارد که حق طبیعی این استان است اما باید گفت متاسفانه در کنار این آوازه یک سری مشکلات عدیده ای دارد که من آن را درد قلمداد نمی کنم.
وی در پاسخ به این سوال که در کنار بیکاری مشکلات عمده استان فارس شامل چه موضوعاتی است؟ اظهار داشت: غیر از اشتغال، بحران آب نیز یکی از مشکلات این استان پهناور است به نحوی که معاش 20 درصد مردم این استان مبتنی بر کشاورزی است و با بحران آب عملاً 20 درصد شغل مردم دچار مخاطره می شود و باید راهکارهایی برای رفع آن در نظر گرفت.
تبادار یکی دیگر از مشکلات عمده استان فارس را حمل و نقل جاده ای دانست و گفت: بیشترین تلفات جانی در حوزه حمل و نقل جاده ای ما اتفاق می افتد که جای نگرانی بالایی دارد.
استاندار فارس بیان داشت: البته آمار تلفات جاده ای دلیل بر این نیست که دولت به این مساله توجه نکرده است و در حال حاضر پروژه های بزرگی در جنوب، شمال، شرق و غرب استان در دستور کار قرار دارد اما وضعیت خوبی در حوزه حمل و نقل جاده ای نداریم.
تبادار در پاسخ به این سوال «خبرجنوب» که آیا برنامه حمایتی تدوین شده ای برای توجه به صنعت گردشگری فارس لحاظ شده؟ گفت: فضای گردشگری فضای بسیار بزرگی است و به نظر می رسد اقدامات صورت گرفته حداقل های انجام شده است این در حالی است که ما می توانیم در عرصه گردشگری زمینه اشتغال و رونق فعالیت اقتصادی را در سطح بسیار بالایی مهیا کنیم.
وی با تاکید بر این که نباید زحمت همکاران گذشته در وادی گردشگری نادیده گرفته شود، گفت: ضمن تشکر از تلاش همه عزیزان این عرصه، به نظر می رسد راه بسیار طولانی برای زمینه سازی و بهره گرفتن از قابلیت بزرگی به نام گردشگری در
پیش رو داریم.
تبادار افزود: قطعاً تسهیلاتی که برای سایر حوزه ها همچون کشاورزی در نظر گرفته می شود برای حوزه گردشگری هم لحاظ
می شود.
تبادار با بیان این که هر مجالی که بتواند به ایجاد اشتغال کمک کند مورد توجه ماست، اظهار داشت: از روز اول حضور من در فارس بحث بر این بود که فضای مناسبی در استان برای جلب و جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی فراهم شود و تاکید جدی داشتم که تمامی دستگاه های اجرایی در چارچوب مقررات و حتی فراتر از آن تسهیلات فراهم کنند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 781147
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.