عبدالکریم جامع در پنجمین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران فارس افزود: طبق پیش بینیها طی ماه های آذر، دی و بهمن میزان بارش ها در نواحی غربی و شمال غربی استان 10 تا 15 درصد کمتر از سال قبل خواهد بود. وی یادآور شد: از الان تا 15 آذر نیم تا یک و نیم درجه هوای استان گرم تر می شود و بعد از آن متوسط دما در حد نرمال می شود و به صفر می رسد؛ احتمال بارش برف در مناطق شمالی استان نیز بیشتر است.
جامع گفت: میزان بارندگی در سال زراعی 95 نسبت به سال قبل آن 63 درصد و نسبت به میانگین بلند مدت 43 درصد افزایش داشته؛ پارسال کمترین میزان بارندگی استان در آباده و بیشترین در قیر و کارزین بوده همچنین حجم نزولات جوی سال گذشته فارس 48 و نیم میلیارد متر مکعب بوده که میانگین این بارش ها در استان 34 میلیارد متر مکعب بوده است.
در ادامه جلسه ،مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس خواستار همکاری بیشتر بانک ها به منظور جذب تسهیلات در نظر گرفته شده برای احداث و تعمیر واحدهای مسکونی خسارت دیده سیل در استان شد. زمانی گفت: احداث 7 هزار و 492 واحد روستایی و شهری خسارت دیده از سیل در استان در اولویت های ما است اما از 4 هزار متقاضی معرفی شده به بانکها تنها با یک سوم آن ها قرارداد منعقد شده که انتظار ما بیشتر از این است.
وی ادامه داد: با توجه به این که عمده این واحدهای خسارت دیده ایمنی ندارند خواستار سرعت بخشیدن به روند ارایه تسهیلات هستیم.
زمانی گفت: با توجه به اهمیت جذب تسهیلات در نظر گرفته شده توقع داریم تعداد وام گیرندگان افزایش یابند به طوری که همان میزان به چند نفر ارایه شود. وی یادآور شد: میزان تسهیلات برای واحدهای مسکونی شهری 30 میلیون به شکل وام و 6 میلیون تومان بلاعوض بوده که این میزان برای مناطق روستایی 20 میلیون وام و 6 میلیون تومان بلاعوض است.
مدیرکل بنیان مسکن فارس ادامه داد: برای پرداخت تسهیلات ما با مشکل پذیرش ضمانت زنجیره ای در برخی بانکها و ارزیابی دوباره بانکها از مناطق حادثه دیده مواجهایم که این نیز خود هزینهای بین 300 تا 400 هزار تومان به متقاضیان وام تحمیل می کند که مردم از این روند گلهمندند.
در ادامه جلسه، رییس شورای هماهنگی بانک هایی استان فارس هم گفت: 115 میلیارد تومان از اعتبارات در نظر گرفته شده برای جبران خسارات سیل زدگان تسهیلات بانکی است.
بذرافشان افزود: ارایه 30 میلیارد تومان از این میزان به بانک های استان اعلام شده و نیمه شهریورماه امسال قراردادها به دست آن ها رسید .

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 778280
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.