مرتضی فرازمند، شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان داشت: در گذشته ای نه چندان دور، دانستن زبان و آشنایی با کامپیوتر را نشانه سطح سواد و آگاهی افراد می دانستند اما امروزه فراگیری دانش رباتیک به عنوان یکی از شاخص ترین موضوع هایی است که در دنیای ماشینی دنبال می شود زیرا آشنایی با این دانش در حوزه کارآفرینی بسیار تاثیر گذار است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، برپایی المپیاد جهانی رباتیک را یک رویداد فناورانه، علمی، و آموزشی دانست و گفت: با وجود اینکه این المپیاد حدود 16سال است که در ایران دنبال می شود لیکن هنوز نتوانسته ایم این رویداد علمی را آنگونه که باید گسترش دهیم و این در حالی است که هم اینک حدود پنج هزار دانش آموزش در حال فراگیری آموزش رباتیک هستند.
مدیر المپیاد جهانی رباتیک ایران ادامه داد: امسال بیش از 14تیم از ایران به چهاردهمین دوره مسابقات جهانی رباتیک 2017که آبان 96 به میزبانی کشور کاستاریکا واقع در آمریکای مرکزی برگزار می شود، اعزام خواهند شد و بیشترین شمار دانش آموزان ایرانی شرکت کننده در این مسابقات را دانش آموزان شیرازی تشکیل می دهند.
فرازمند، خواستار حمایت نهادهای دولتی و خصوصی از تیم های اعزامی به مسابقات رباتیک شد و گفت: انتظار داریم اعضای شورای اسلامی شهرستان ها از دانش آموزان شرکت کننده در رقابت های رباتیک حمایت بیشتری داشته باشند.
وی، بیان کرد: المپیادجهانی رباتیک (WRO) فرصت مناسبی برای افزایش خلاقیت، افزایش مهارت‌های کارگروهی برای دانش‌آموزان و دانشجویان علاقه‌مند به دانش رباتیک، برنامه‌نویسی، مکانیک، برق و سایر رشته‌های مرتبط است.
فرازمند اظهار داشت: در این مسابقات شرکت‌کنندگان می‌توانند توانایی خود را از طریق کار روی ربات‌های آموزشی و در یک فضای رقابتی به چالش بکشند.
مدیر موسسه لگوی آموزشی فارس هم به ایرنا گفت: دانش آموزان شیرازی امسال برای دومین بار است که در المپیاد جهانی رباتیک شرکت می کنند و ما به موفقیت این دانش آموزان در این رویداد مهم علمی آموزشی خوشبین هستیم.
هادی تیزدست افزود: در سال 2016 که سیزدهمین المپیاد جهانی رباتیک به میزبانی کشور هندوستان برگزار شد، تیم های اعزامی از شیراز، از 12سهمیه این مسابقات، سه سهمیه را برای ایران کسب کردند و امسال نیز دانش آموزان موسسه لگوی آموزشی شیراز 6 سهمیه را برای کشورمان و حضور در این رقابت علمی کسب کرده اند.
او گفت: اروند زارع، بنیامین نیک ورز، آریاگلکاری، پرنیا منصوریان، هانا تیزدست، آرشام هاشمی زاده، محمد علی هوشمند مروستی، محمد عبودی، سید پرشان معینی اردکانی، سید اتسز قریشی نژاد، محمدرضا جوکار، اشکان طاهری سید نوید منصوری مقدم، علی رودکی، بردیا علی محمدی، سام شرافت کاظم زاده و دانیال یزدانی، اعضای تیم ایران در رقابت های جهانی کاستاریکا 2017 را تشکیل می دهند.
به گفته تیزدست، امیر تهور و محمد ناظر مظفری، مربیان تیم رباتیک شیراز در این رقابت ها هستند.
وی، پیشرفت تیم های اعزامی به این رقابت ها را در گرو حمایت‌های مالی دانست و گفت: اگر از این استعدادها حمایت شود می‌توانیم در دوره‌های بعد شرکت کنندگان بیشتری را برای سرفرازی ایران به مسابقات اعزام کنیم.
وی، در قسمت دیگری از سخنانش، مهارت حل مساله و خلاقیت در میان دانش آموزان را از مهمترین اهداف مجموعه لگوی آموزشی دانست و اظهار داشت: نیاز اساسی دانش آموزان به خلاقیت با هدف حل مسائل گوناگونی که با آنها مواجه می‌شوند، نیازی انکار ناپذیر است.
مدیر موسسه لگوی آموزشی فارس ادامه داد: امروزه دانشمندان مهم ترین راز موفقیت را داشتن خلاقیت می دانند و به همین سبب این موسسه بیش از چهار هزار و 800 دانش آموز را در سراسر کشور با این رویکرد، تحت تعلیمات شیوه نوین آموزشی قرار داده است.
تیم ایران در سیزدهمین المپیاد جهانی رباتیک 2016 که آذرماه 95 در کشور هندوستان و با حضور 60 کشور برگزار شد از میان 130 تیم شرکت کننده، مقام هفتم را کسب کرد.
9873 /6118
خبرنگار: محمدامین افشار پور ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.