محمد گودرزی یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: ده ها هزار دانش آموز خارجی که بیش از 70 درصد از کشور افغانستان هستند در همان فضایی که دانش آموزان ایرانی تحصیل می کنند ، بدون هیچ گونه محدودیتی درس می خوانند.
وی اضافه کرد: دانش آموزان خارجی که طبق قوانین جمهوری اسلامی در ایران زندگی می کنند می توانند در تمام مدارس از جمله نمونه دولتی، تیزهوشان و شاهد در صورتی که شرایط داشته باشند به تحصیلات خود ادامه دهند.
گودرزی با بیان اینکه دانش آموزان خارجی در مسابقات فرهنگی و ورزشی ویژه اتباع حضوری فعال دارند، اظهار داشت: آموزش و تربیت یک امر انسانی است و به هیچ عنوان به نژاد، رنگ و ملیت وابسته نسیت و وظیفه داریم بیشترین آموزش ها را به ویژه در مهارت زندگی به آنها بدهیم.
این مقام مسئول اضافه کرد: آموزش دادن به هر نژاد و ملیتی سبب می شود کمتر با چالش ها و آسیب های اجتماعی مواجه شویم و امر تربیت و تحصیل باعت رشد و بالندگی کشورها می شود و برای هر ملیتی حکم برد برد را دارد.
گودرزی گفت: بسیاری از دانش آموزان خارجی به ویژه افغان های مقیم فارس در دانشگاه های کشور و شیراز در رشته پزشکی و علوم انسانی مشغول ادامه تحصیلات عالیه هستند و این امر بیانگر تفاوت قایل نشدن آموزش و پرورش فارس بین ایرانی ها و خارجی هاست که می توانند وارد دانشگاه ها شوند.
مسئول اتباع خارجی آموزش پرورش فارس با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بربا سواد کردن اتباع خارجی افزود: دانش آموزان اتباع خارجی که مدارک هویتی هم ندارند با معرفی نامه ویژه حمایت تحصیلی اتباع می توانند از مزایا و خدمات در آموزش و پرورش فارس استفاده کنند.
وی گفت : بسیاری از خیرین مدرسه ساز استان فارس از جمله سید حسن عباس پور مدارس آنها پذیرای بیش از 70 در صد از دانش آموزان اتباع به ویژه افغان است که جای تقدیر دارد و سیاست آموزش و پرورش فارس این است که امکانات یکسان برای اتباع در نظر گرفته شود.
خبرنگار:‌حمیدرضا خلیقی ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
7368 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.