چندی قبل یک افغانی با مراجعه به دادسرای شیراز در شکایتی مدعی شد در یکی از خیابان های شیراز در حال عبور بوده که در بین راه سه نفر با زور و تهدید اقدام به زورگیری از وی کرده و متواری شده اند.
با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس دادسرای شیراز، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار پلیس آگاهی شیراز قرار گرفت.
با آغاز رسیدگی به این پرونده با توجه به اطلاعات به دست آمده از مالباخته، کارآگاهان به بررسی موضوع پرداخته و در تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که سارقان مسلح با تهدید و زور اقدام به زورگیری از مالباخته کرده و سپس متواری شده اند. بلافاصله با مطرح شدن این مساله ماموران احتمال دادند که این سارقان در زمینه اخاذی از افاغنه در باغ های اطراف شیراز فعالیت دارند. از این رو از شاکی خواستند که به واحد چهره نگاری مراجعه و چهره متهمان را طراحی کند از این رو با تصاویر به دست آمده موفق به شناسایی یکی از مجرمان شدند.با شناسایی هویت یکی از متهمان ، کارآگاهان با شناسایی مخفیگاه وی و پس از انجام هماهنگی های لازم قضایی ضمن ورود به مخفیگاه متهم موفق شدند اعضای گروه سارقان زورگیر خشن را در آنجا دستگیرکنند.
با دستگیری و انتقال متهمان به پایگاه پلیس، شاکی پرونده پس از حضور در آنجا بلافاصله موفق به شناسایی هر سه نفر آنها شد و بیان کرد این افراد با زور اموال او را به سرقت برده اند.
با توجه به شناسایی متهمان از سوی مالباخته و کشف اسناد و مدارک هویتی از داخل مخفیگاه متهمان در تحقیقات بعدی مشخص شد اسناد متعلق به افاغنه ای است که آنها نیز به این شیوه و شگرد مورد زورگیری و سرقت قرار گرفته اند.
در ادامه متهمان به ناچار لب به اعتراف گشوده و به زورگیری به همین شیوه اعتراف کردند.
در ادامه تحقیقات و با بررسی پرونده های مشابه و شناسایی هویت صاحبان تعدادی از اموال و مدارک به دست آمده از مخفیگاه متهمان ، کارآگاهان موفق به شناسایی تعدادی از مالباختگانی شدند که متهمان به شیوه های مختلف اقدام به زورگیری مسلحانه از آنها کرده بودند.
یکی از مالباختگان ، هنگام مواجهه با متهمان گفت: چندی قبل در خیابانی خلوت در حال عبور بودم این افراد مرا به داخل کوچه ای بن بست کشاندند در آن لحظه قدری در برابرشان مقاومت کردم تا شاید آنها را از سرقت منصرف کنم اما آنها پس از سرقت تمامی وجوه نقدی که همراه داشتم ، به سرعت از محل متواری شدند.
با توجه به شناسایی تعدادی از مالباختگان و اعترافات صریح متهمان به زورگیری مسلحانه در مناطق مختلف سطح شهر از افاغنه و دیگر مردم،پرونده آنان با کیفرخواست به دادگاه ارسال شد.
در جلسه رسیدگی به این پرونده در شعبه سوم کیفری یک نماینده دادستان به قرائت متن کیفرخواست پرداخت و خواستار مجازات متهمان شد. سپس اظهارات این سارقان اخذ شد.
در این خصوص متهم ردیف اول و دوم به 25 سال و متهم ردیف سوم به اتهام معاونت به 15 سال زندان محکوم شد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 771966
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.