به گزارش ایرنا هادی پژوهش‌ جهرمی شنبه درحاشیه اجلاس روسای فدراسیون های کوهنوردی 35 کشور جهان در شیراز افزود: در این سرزمین مردان و زنان بزرگ و تاثیر گذاری زندگی و حکومت کرده اند و تاریخ ساز شدند.
وی ادامه داد: این استان از نظر جغرافیایی واقلیمی شرایط بسیار متفاوت دارد که می توان به وجود قله های برف گیر و کوه های بلند در حاشیه خلیج فارس اشاره کرد.
پژوهش جهرمی افزود: مردم ایران انسان‌هایی صلح‌دوست، مهربان و فهیم هستند و ورزشکاران هم همیشه پیام آور صلح و دوستی هستند و امیدوارم این پیام رابه گوش جهانیان برسانید.
مدیر کل ورزش و جوانان فارس هم گفت: شیراز با آب و هوای همیشه بهار خود و جاذبه های بی نظیر طبیعی همچون نگینی در میان کوه های سر به فلک کشیده زاگرس جنوبی می درخشد.
حیدرعلی کامیاب کلانتری اضافه کرد : شیراز با دارا بودن میراث های کهن تاریخی نظیر تخت جمشید و پاسارگاد به عنوان مهد فرهنگ و تمدن ایران شناخته شده و هنگامی که ستاره های درخشان علم ، ادب و فرهنگ به مانند حضرت احمد ابن موسی(ع)، حافظ ، سعدی و ملاصدرا را به این جاذبه ها بیافزایم این استان شرایط بی نظیری در جهان پیدا می کند.
وی گفت: شیراز شهر گفت و گو است که درآن ادیان، زبان ها، نژادها و قوم های مختلف سال های زیادی است در کنار هم زندگی می کنند و با میزبانی چنین رویدادهایی پیام صلح و دوستی توسط ورزشکاران به جهان اعلام می شود.
کامیاب ادامه داد : استان فارس با توجه به دارا بودن طبیعتی منحصر و همچنین واقع شدن در میان رشته کوه های زاگرس و نزدیکی به قله هایی مانند دنا ، بِل، برم فیروز، کوهنوردانی بنام و توانمند دارد که چندین بار قله های مرتفع هیمالیا را فتح کردند.
در این اجلاس علاوه بر مدیران فدراسیون کوهنوری ایران، نمایندگانی از کشورهای سوئیس، فرانسه، لهستان، ایتالیا، هلند، اسپانیا، پرتغال، صربستان، انگلستان، مجارستان، کانادا، چک، کراواسی، بوسنی، آلبانی، قرقیزستان، هندوستان، ژاپن، کره جنوبی، چین، تایوان، ترکیه، مالزی، نپال، مغولستان، آفریقای جنوبی، هنگ کنگ، قزاقستان، جمهوری آذربایجان، روسیه، اسلونی، افغانستان، مغرب و قبرس حضور دارند.
این اجلاس عصر امروز پایان می یابد.
خبرنگار:‌حمیدرضا خلیقی ** انتشار دهنده: غلامرضا مالک زاده
7368 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.