به گزارش خبرنگار ایرنا اسماعیل تبادار، روز پنجشنبه در نشست معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با بانوان فرهیخته فارس در شیراز، بیان داشت: بیش از 50 درصد نظام علمی و کمتر از 15درصد اشتغال متعلق به بانوان است که این موضوع نگرانی هایی دارد اما تغییرات رو به انجام است و افق ها در افزایش سهم بانوان در اشتغال و نقش آفرینی در امور مدیریت جامعه امید بخش است.
تبادار اضافه کرد: همه کسانی که سرآمد جامعه هستند از دامن زن به این جایگاه رسیده اند، ضروری است انجمن های تخصصی در حوزه زنان شکل گیرد و فعال شود و مطالبات زنان را پیگیری کند.
استاندار فارس ادامه داد: کانون خانواده مهمترین پهنه زیستی جامعه است، بانوان باید گرما بخش این کانون باشند، در کنار همه مطالبات اجتماعی بانوان نباید از مهرورزی در خانواده غفلت کنند.
تبادار افزود: بانوان نقش اصلی و اساسی در تحکیم بنیان خانواده دارند، آنها رونق بخش خانه، خانواده و مصداق کاملی از عشق ورزی و مهرورزی در خانواده هستند، مهر و مهرورزی در خانه معطوف به وجود مادر و زن در خانه است، اما در عین حال بانوان انتظار دارند در امور مدیریت جامعه نیز بیش از پیش نقش آفرین باشند.
سرپرست دانشگاه شیراز هم در این نشست با بیان اینکه آسیب های اجتماعی در جامعه رو به افزایش است گفت: طلاق به عنوان مهمترین آسبب رو به فزونی است به گونه ای که هم اینک در مقابل هر 4.1 ازدواج، یک واقعه طلاق به ثبت می رسد در حالیکه پیش از این از 9 مورد ازدواج، یک طلاق ثبت می شد و بر این باوریم که افزایش نقش بانوان در جامعه می تواند در این زمینه کارگشا باشد.
ابراهیم گشتاسبی راد، اضافه کرد: آنچه نیاز امروز جامعه ماست، ایجاد اعتدال و مدارا در جامعه است، بسیاری از بازخوردهای خشن در جامعه این اعتدال را تهدید می کند.
وی بیان کرد: حتی قهر طبیعت، کم آبی، خشکسالی و آسیب های محیط زیست می تواند بر اعتدال جامعه اثر بگذارد، زن و مرد در جامعه امروزی باید بکوشند که این اعتدال را به جامعه بازگردانند و آن را حفظ کنند.
خبرنگار: نیکنام خشنودی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
6113 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.