به گزارش ایرنا، سیدمرتضی موسوی شامگاه یکشنبه در آیین گرامیداشت روز جهانی عصای سفید در شیراز افزود: هم اکنون در بسیاری از کشورهای جهان که پیشینه و سابقه تمدنی کمتری نسبت به کشور ما دارند دسترسی آسان معلولان به خدمات بسیار راحت تر انجام می شود.
مدیرکل بهزیستی استان فارس بیان کرد: فرهنگ سازی برای تکریم و پذیرش معلولان باید از همان ابتدا به کودکان تفهیم شده و در مهدهای کودک، مدارس و دانشگاه ها آموزش داده شود.
وی ادامه داد: فرهنگ پذیرش معلولان به خصوص روشندلان باید در جامعه نهادینه شده و از انزوای آنان جلوگیری شود؛ نباید معلولان به دلیل عدم پذیرش آنان توسط سایر شهروندان بهانه ای برای منزوی شدن داشته باشند.
موسوی گفت: معلولان به عنوان شهروندان یک جامعه دارای حقوق شهروندی خاص خود بوده و تمامی افراد جامعه موظف به رعایت حقوق آنان هستند.
مدیر اداره بهزیستی شهرستان شیراز نیز در این آیین گفت: هوش سرشار و عزت نفس بالا از ویژگی های بارز نابینایان بوده و این واقعیت به وضوح در مورد این افراد قابل مشاهده است.
حمید آزرمی افزود: این موضوع یک پیام برای ما دارد و آن این است که چنانچه شرایط دسترسی و حضور روشندلان در جامعه فراهم شود، هرگونه سرمایه گذاری بر روی این افراد زودبازده و با منفعت همراه است.
وی اظهار داشت: کسب رتبه های برتر کنکور در هرسال توسط نابینایان و همچنین موفقیت های این افراد در زمینه های مختلف علمی ، فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی گواه این موضوع است.
در پایان این آیین از تعدادی روشندلان موفق در عرصه های مختلف با اهداء لوح و هدایا تجلیل به عمل آمد.
گفتنی است روز 15 اکتبر برابر با 23 مهرماه به عنوان روز جهانی نابینایان (عصای سفید) نامگذاری شده است.
7379/ 2027
خبرنگار: سعید فانی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.