به گزارش ایرنا، سیداحمدرضا دستغیب شامگاه یکشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز افزود: تعلیق حکم عضویت هموطن زرتشتی در شورای اسلامی یزد را خلاف شرع و قانون می دانیم و از این رو از مراجع عظام تقلید و مجلس شورای اسلامی درخواست می کنیم که به این مساله ورود کنند.
وی ادامه داد: بنا بر شرع مقدس اسلام و قانون اساسی، همه افراد در جامعه اسلامی از حقوق برابری برخوردار هستند.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: این که زرتشتیان ایران در مجلس شورای اسلامی نماینده دارند گویای آن است که قانون اساسی حقوق اقلیت‌های مذهبی را مد نظر قرار داده و از این رو عضویت یک زرتشتی در شورای شهر امری طبیعی است.
یک عضو دیگر شورای اسلامی شهر شیراز نیز تجدید نظر در حکم تعلیق عضویت یک هموطن زرتشتی از شورای شهر یزد را خواستار شد.
مهدی حاجتی افزود: نباید از خاطر برد که سپنتا نیکنام با تأیید صلاحیت هیأت نظارت بر انتخابات و با پشتوانه رأی مردم شریف یزد به شورای شهر راه یافته است و این نگرانی وجود دارد که اگر حکم تعلیق وی دائمی شود، پیامدهای نامطلوبی در فرایند اجرای قانون اساسی و برگزاری انتخابات خواهد داشت.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: با توجه به تلاش دشمنان ایران برای ایجاد بحران در شرایط حساس منطقه و تلاش برای دامن زدن به مسائل قومیتی و مذهبی، انتظار است که ضرورت همبستگی ملی ملاک تصمیم گیری و تجدید نظر در حکم تعلیق عضو زرتشتی شورای اسلامی شهر یزد باشد.
پیش از این نیز رئیس انجمن زرتشتیان شیراز گفته بود: بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی، همه ملت ایران از حقوق مساوی برخوردار بوده و زرتشتی ، کلیمی و یا مسیحی بودن مانع از دسترسی به حقوق آنان نخواهد بود.
افلاطون سهرابی افزود: فرد تعلیق شده از شورای شهر یزد در دوره قبل شورای شهر هم فعالیت داشته و سوال اینجاست که چه شده که هم اکنون به دلایل نامشخصی مانع فعالیت وی می شوند.
رئیس انجمن زرتشتیان شیراز گفت: از دستگاه قضایی انتظار می رود با قاطعیت نسبت به اجرای قانون در این خصوص اقدام کند و مانع از تضییع حقوق شهروندی پیروان ادیان الهی در این کشور شود.
انتشار رای دیوان عدالت اداری مبنی بر تعلیق موقت عضویت سپنتا نیکنام عضو زرتشتی شورای اسلامی شهر یزد بازتاب زیادی در رسانه های مختلف داخلی و بین المللی داشته است.
در رای شعبه 45 دیوان عدالت اداری که در خصوص شکایت علی اصغر باقری یکی از نامزدهای انتخابات شورای شهر یزد که در انتخابات با کسب هفت هزار و 707 رای، نفر چهل و پنجم شده و به شورای پنجم راه نیافته بود، آمده است: دستور موقت مبنی بر توقف فعالیت سپنتا نیکنام فرزند ارشام در شورای شهر یزد تا تعیین تکلیف نهایی پرونده صادر شده است.
2027
خبرنگار: سعید فانی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.