هاله فولادفر، شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: باید این باور را در مردم ایجاد کنیم که با تشکیل شرکت های تعاونی و تجمیع سرمایه های اندک می توان به سمت ایجاد اشتغال پیش رفت.
وی ضمن تاکید بر لزوم فرهنگ سازی بخش خصوصی در این زمینه ادامه داد: باید قدرت ریسک پذیری مردم را افزایش دهیم چرا که مردم دربسیاری وقت ها عادت می کنند که پول وسرمایه مازاد خود را در بانک سپرده گذاری کنند در حالی که با همین سرمایه های هرچند اندک هم می توان ایجاد اشتغال کرد.
او بیان کرد: بسیاری افراد نیز به دنبال مشاغل مزدبگیری هستند و کمتر به راه اندازی اشتغال فکر می کنند و ترجیح می دهند که در یک مجموعه دولتی یا خصوصی به عنوان کارمند مشغول به کار شوند.
فولادفر درباره نقش دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری در تسهیل روند سرمایه گذاری هم گفت: این دفتر با توجه به اهمیت حوزه سرمایه گذاری در رونق اقتصادی و فراهم شدن شرایط سرمایه گذاری در کشور پس از توافق برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به عنوان یک نقطه قوت برای کشور در کارنامه دولت تدبیر و امید، کمتر از 2 سال قبل در استان ها و در زیر مجموعه معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ها تشکیل شد.
وی ادامه داد: دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری فارس نیز با فراهم کردن شرایط سرمایه گذاری، تسهیل امور و معرفی فرصت های سرمایه گذاری به سرمایه گذاران داخلی و خارجی، آنها را به سرمایه گذاری در استان تشویق و ترغیب می کند.
او افزود: از مهمترین وظایف این دفتر می توان به برنامه ریزی و انجام هماهنگی های لازم برای برگزاری نشست های منطقه ای استان با استان های کشورهای همسایه با رویکردهای اقتصادی و بازرگانی و توسعه منطقه ای، برنامه ریزی و انجام هماهنگی های لازم برای برگزاری همایش‌های اقتصادی در امورسرمایه گذاری، اشتغال، تولید و بهره وری از طریق دستگاه های اجرایی ذی ربط، پیگیری مسائل و مشکلات مربوط به سرمایه گذاران از طریق سایر سازمان ها و شناسایی تنگناهای موجود در فرایند سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذاران خصوصا در مناطق محروم با همکاری دستگاه های اجرایی اشاره کرد.
فولادفر گفت: نظارت بر روند سرمایه گذاری خارجی با همکاری اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان، ایجاد هماهنگی لازم با دستگاه های ذی ربط برای تشکیل نمایشگاه های برون ‌مرزی با رویکرد جذب سرمایه گذاری خارجی، انجام هماهنگی های لازم بین واحدهای خدمات رسان سرمایه گذاری و دستگاه های ذی ربط، نظارت بر نحوه پرداخت تسهیلات توسط بانک های عامل به سرمایه گذاران و واحدهای تولیدی، تسهیل در ایجاد پنجره واحد سرمایه گذاری و وحدت رویه در ارایه خدمات و پردازش آمار و اطلاعات در استان و هماهنگی در امر صدور مجوزهای مورد نیاز سرمایه گذاری از دیگر وظایف این دفتر است.
مصاحبه کننده:‌سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
6122 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.