طبق آخرین سرشماری نفوس و مسکن که در آبان سال 95 صورت گرفت، جمعیت استان فارس چهار میلیون و 851 هزار و 274 نفر اعلام شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا محمد هادی ایمانیه، یکشنبه در بازدید از از سرای سالمندان شیراز اظهار داشت: یکی از زمینه های خدمات پزشک خانواده در استان فارس توجه به سالمندان است که در این زمینه و در حوزه آموزش سلامت تا کنون کارهای زیادی انجام شده و 74 درصد از جمعیت سالمند فارس حداقل یک مرتبه مراقبت بهداشتی دریافت کرده اند.
وی افزود: بیمارستان شهید فقیهی شیراز به عنوان بیمارستان دوستدار سالمند معرفی شده که خدمات آن در حال تکمیل است و 60 درصد مراقبت های بهداشتی این مرکز درمانی مربوط به سالمندان است.
ایمانیه ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز مصمم است که ضمن ارائه خدمات به سالمندان، با کمک و همیاری مسئولان، شهرک دوستدار سالمند در شیراز تاسیس کند تا سالمندان در این شهرک از تمام خدمات ویژه آن بهره مند شوند.
او گفت: احترام به سالمندان، مطابق با فرهنگ اسلامی و ملی ماست و مردم جامعه ما احترام ویژه ای برای سالمندان، پیشکسوتان، پدران و مادران سالخورده خود قائل هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بیان کرد: سالمندان نیز بهتر است است به دلایل مختلف مانند جسمی، خانوادگی و شغلی، ساعت هایی از گذران زندگی خود را در موسسه های ویژه خود اما با رعایت کامل شرایط بهداشتی، تغذیه ای، سلامت و مسائل روانشناسی به سر ببرند.
او ادامه داد: امیدواریم دانشجویان علوم پزشکی بتوانند، سالمندان خانواده، همسایه و دوستان خود را شناسایی کنند و در ارائه خدمات، مانند آموزش سلامت و غربالگری مرتبط با بیماری ها، با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی در این حوزه تلاش بیشتری نسبت به گذشته داشته باشند.
در این بازدید، جمعی از مسئولان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و اداره کل بهزیستی فارس حضور داشتند.
خبرنگار: نیکنام خشنودی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
6113 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.