به گزارش دریافتی یکشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع‌ رسانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس، روح الله منوچهری با بیان اینکه این اقدام در قالب طرح اهدای کتاب به 148 کتابخانه‌های عمومی استان صورت گرفته است، اضافه کرد: این کار با پیگیری و تلاش اداره کل کتابخانه‌های عمومی و اداره کل منابع نهاد کتابخانه های عمومی کشور با همکاری بنیاد علمی آموزشی قلم چی صورت گرفت.
وی ادامه داد:‌ارزش این کتاب ها مبلغی بالغ بر 380 میلیون ریال است که به کتابخانه‌های عمومی فارس اهدا شد.
او ضمن قدردانی از همکاری بنیاد خیریه علمی آموزشی قلم چی، اظهار داشت: کتاب‌های اهدا شده مربوط به تمام مقاطع تحصیلی و رشته گروه‌های تحصیلی مختلف است که می‌تواند نقش بسزایی در جذب دانش‌آموزان به کتابخانه‌های عمومی استان داشته باشد.
منوچهری با اشاره به اهمیت کتاب‌های کمک آموزشی دررشد و پیشرفت دانش‌آموزان گفت: با توجه به دشواری‌های خرید کتاب‌های کمک آموزشی و کنکوری برای اقشار کم‌درآمد جامعه و لزوم تجهیز و به روزرسانی کتابخانه‌های عمومی به کتاب‌های آموزشی و کمک درسی، این اقدام بسیار مفید و قابل اهمیت است.
سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس با اشاره به اینکه یکی از اولویت های مجموعه کتابخانه‌های عمومی در سال تجهیز منابع کتابخانه‌های عمومی است، گفت: با توجه به نیاز کتابخانه‌های عمومی به تجهیز منابع، طرح‌ها و اقدامات گوناگونی برای خرید و توزیع منابع در کتابخانه‌های عمومی فارس در دست پیگیری است.
شمار کتابخانه های عمومی استان فارس براساس اطلاعاتی که این نهاد در اختیار ایرنا قرارداد 223 کتابخانه است.
از این تعداد 39 کتابخانه مشارکتی، یک کتابخانه مستقل که همه امور برعهده موسس است و بقیه کاملا زیر نظر کتابخانه های عمومی فارس است.
در کتابخانه های مشارکتی تامین منابع و نشریات و نرم افزارهای کتابداری برعهده نهاد کتابخانه های عمومی و تامین تجهیزات و نیرو برعهده مشارکت کننده است که این مشارکت کننده ها عمدتا سازمان های دولتی دیگر یا گروه های صنفی هستند.
دریافت و تنظیم خبر:‌ غلامرضا مالک زاده
1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.