دکتر محمد علی بابایی گفت: با توجه به استفاده از تکنیکهای مدرن به منظور انجام برخی جراحی های قلب دیگر نیازی به باز کردن قفسه سینه بیمار نیست و شیراز پس از تهران تمامی امکانات به این منظور را فراهم کرده است.

مدیر عامل خانه قلب سالم شیراز افزود: در همین خصوص پزشکان شیرازی دریچه آئورت را بدون جراحی و از طریق آنژیوگرافی تعویض میکنند. در این روش بدون باز کردن قفسه سینه و از طریق کشاله ران، شریان سرخرگی قابل دسترس میشود و دریچه مصنوعی زیر اشعه ایکس هدایت میشود تا به محل دریچه آئورت برسد و پس از تنظیم محل دقیق، دریچه مصنوعی باز میگردد.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز یادآور شد: در این روش امکانات پزشکی و تجهیزاتی فراهم است و در صورت تهیه دریچه مصنوعی توسط بیمار، تعویض دریچه برای او انجام می شود.

دکتر بابایی گفت: در حال حاضر روشهای درمانی که جایگزین جراحی قلب باز شده به آسانی در شیراز قابل انجام است و به طور مثال درمان پارگی های آئورت بدون جراحی امکان پذیر می باشد.

این فوق تخصص قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: آنژیوپلاستی و باز کردن رگ های قلب و درمان برخی بیماری های مادرزادی قلب نیز از دیگر روش های جراحی غیر تهاجمی است که زمینه کاهش عوارض عمل باز را فراهم کرده است.

دکتر بابایی یادآور شد: کاهش دوره نقاهت خطرات جراحی و بیهوشی، همچنین احتمال کمتر عفونت ریه از اثرات مثبت انجام عمل جراحی غیر تهاجمی است که شیراز در این زمینه پیشرفت کرده است.

وی گفت: در حال حاضر روشهای جدید جراحی بیماری های قلبی در شیراز توسط متخصصان قلب همسطح با تهران و دیگر کشورهای پیشرفته انجام می شود و بیماران به این منظور نیاز به مراجعه به خارج کشور ندارند.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن تاکید بر پتانسیل علمی بالای پزشکان استان ابراز امیدواری کرد که بتوان زمینه توسعه روزافزون خدمات حوزه قلب را برای مردم فراهم کرد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 759871
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.