به گزارش ایرنا، محمد مهدی قاسمی شامگاه چهارشنبه در جلسه کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی شیراز افزود: به عنوان نمونه، چنین اقداماتی در منطقه دشمن زیاری شهرستان ممسنی در حال انجام است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طرح تعادل بخشی منابع آب این استان شامل 15 طرح به عنوان نقشه راه فارس در این حوزه تعریف شده و از این رو، نیازی به بازتعریف آن نیست.
قاسمی افزود: طرح تعادل بخشی به منابع آب استان فارس در وزارتخانه های نیرو و جهاد کشاورزی نهایی شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس اظهار کرد: در این طرح تمام زوایای مختلف از جمله مسدود کردن چاه های غیرمجاز، کنتوردار کردن چاه ها، عملیات آبخیزداری، تشکل های آب بران، استفاده از مردم برای کمک به این حوزه، برآورد نیاز آبی، الگوی کشت و .... دیده شده است و بدین ترتیب نیاز دوباره به ترسیم نقشه راه نیست.
وی گفت: باید به دنبال تخصیص اعتبار این طرح در استان فارس باشیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود یادآوری کرد: تولی گری آب در استان بر عهده سازمان آب منطقه ای استان است و در صورت عدم وجود آب برای کشاورزی در حوزه سد درودزن، از وظایف این سازمان است تا این وضعیت را به سازمان جهاد کشاورزی استان به صورت کتبی اعلام تا این سازمان نیز نسبت به اطلاع رسانی آن به کشاورزان اقدام کند.
6113 / 2027
خبرنگار: نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.