به گزارش خبرنگار ایرنا ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با گرامیداشت هفته سلامت سالمندان سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در این زمینه ابرازداشت: با کمک پزشک خانواده و توسعه خدمات در این زمینه 74 درصد از سالمندان استان فارس دست کم یکبار از خدمات مراقبتی پزشک خانواده شامل کنترل چاقی و دیابت،پایش فشار و چربی خون، توصیه های غذایی و ارائه خدمات تغذیه سالم ، مراقبت از افسردگی و مراقبت در مقابل سقوط از ارتقاع و زمین خوردگی بهره مند شده اند.
دکتر محمد هادی ایمانیه با بیان اینکه 35 درصد از ترخیصی های بیمارستان ها را سالمندان تشکیل می دهند ابرازداشت : 47 درصد از خدمات بستری بیمارستان ها به سالمندان تعلق دارد.
قائم مقام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیرازهم گفت : 420 هزار نفر سالمند در استان فارس زندگی می کنند که از خدمات حوزه سلامت برخوردارند.
دکتر عبدالرسول همتی اظهار داشت : جمعیت بالای 20 سال بر اساس تعریف سازمان بهداشت جهانی سالمند هستند ، این جمعیت در اوایل انقلاب 6.6 درصد از جمعیت جامعه ر تشکیل می دادند که اکنون به حدود 10 درصد رسیده است.
عضو گروه سلامت سالمندان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با بیان اینکه ارائه خدمات زندگی بهینه به سالمندان فقط به عهده حوزه سلامت و دانشگاه نیست گفت:استان فارس بر روی نوار جمعیت سالمندی جنوب کشور قرار دارد.
دکتر عبدالکریم اسداللهی اضافه کرد : در حالی که متوسط جمعیت سالمندی در کشور حدود 9 درصد است این درصد در استان فارس به 10.1 می رسد که بیشتر از متوسط کشوری است.
نهم تا 16 مهرماه هفته سلامت سالمندی تعیین شده است،در این هفته برنامه های نمادین برای افزایش خدمات به سالمندان اجرا می شود.
خبرنگار : نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده: غلامرضا مالک زاده
6113 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.