به گزارش روز شنبه ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز معتقد است: آنچه شهادت سید و سالار شهیدان را به عنوان یک تابلو از همه ارزش ها نشان داد و متبلور ساخت ایستادگی ، مقاومت ، صبر و استقامت است.
آیت الله اسدالله ایمانی گفت: در مسیر مکه به کربلا امام حسین (ع) بیش از 15 بار به مناسبت های مختلف یا در شکل خطبه یا سخنرانی دو به دو یا مکاتبه به این نکته اشاره کردند که من می ایستم، مقاومت می کنم ولو در این راه به شهادت برسم.
وی ادامه داد: این عنصر مقاومت رمز پیروزی اباعبدالله الحسین (ع) بود و رمز پیروزی تمام مکاتب حق بر باطل ، در انقلاب اسلامی هم مقاومت رمز پیروزی بوده و هست.
امام جمعه شیراز گفت: امام حسین بن علی (ع) درباره ایستادگی در مقابل دشمن می فرماید : به خدا قسم دست ذلت را به آن ها نمی دهم و همچون بردگان از مقابل آنان فرار نمی کنم ، می ایستم و به شهادت می رسم.
وی اظهار کرد: این جمله، جمله عجیبی است که اباعبدالله الحسین (ع) دارد با این کلام آخرین تیر نومیدی را به قلب دشمن می زند که اگر دشمن انتظار می کشد حسین فاطمه (س) بیاید و ذلت بیعت با یزید را بپذیرد این کار نخواهم کرد، خدا اجازه نمی دهد ، پیامبر (ص) اجازه نمی دهد ، مومنان اجازه نمی دهند ، دامن های پاکی که مرا تربیت کرده است اجازه این معنا را نمی دهد.
آیت الله ایمانی با تاکید بر اهمیت تبیین اهداف قیام عاشورا برای نسل جوان گفت: امام حسین (ع) با مقاومت پیروز شد، انقلاب اسلامی ما هم با مقاومت به اینجا رسید و از اینجا به بعد هم با مقاومت حرکت می کند ، سرّ اینکه دشمن اینقدر عصبانی است و هر روز یک توطئه علیه انقلاب اسلامی ایران طراحی کرده و طراحی می نماید این عنصر مقاومت نظام جمهوری اسلامی است.
قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن فارس و امام جمعه موقت شیراز نیز با بیان اینکه برگزاری مراسم عزای حسین ابن علی (ع) برکات معنوی دارد اظها داشت : فلسفه قیام حسینی باید برای نسل جوان تبیین شود.
حجت الاسلام محمد حسن مرادی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: حاکم کردن حق و نیروبخشدن به حق پرستان ، تأمین قسط و عدل اجتماعی و اجرای قانون شرع ، از بین بردن بدعت ها و کج روی ها ، و تأسیس یک مکتب عالی تربیتی و شخصیت بخشیدن به جامع از جمله اهداف اصلی قیام حسینی بوده است که نسل جوان باید با آن آشنا شود.
قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن فارس تاکید کرد : زنده کردن سنت مهم فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر از عمده ترین اهداف قیام عاشورا است ، تاریخ گواهی می دهد که در آن زمان دنیا دوستی و دنیا خواهی، تفرقه و تشتت میان مسلمانان، تبدیل و تغییر چهره خلافت به سلطنت به اوج رسیده بود.
مداح اهل بیت و رئیس شورای هیات های مذهبی فارس نیز با بیان این که فلسفه تاریخی قیام حسینی باید برای جوانان تبیین شود گفت : واعظان مذهبی و مداحان در ایام عزاداری علاوه بر ذکر مصیبت باید فلسفه قیام امام حسین (ع) و امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از اهداف بزرگ این قیام را به خوبی به مردم تبیین کنند.آنها باید یاد آور نماز اول وقت و امر به معروف و نهی از منکر که مورد تاکید حضرت سید الشهدا (ع) است باشند .
مظفر مختاری در گفت و گو با ایرنا، مقتل خوانی و پررنگ کردن حماسه و ایثارگری و سلحشوری یاران امام حسین (ع) را مورد تاکید قرار داد و گفت: این موارد بخشی از فرهنگ عاشورا است که باید مورد توجه قرار گیرد ، جوان و نوجوان امروز باید با این فرهنگ آشنا باشد ، مقتل خوانی و توجه به ایثارگری شهدای عاشورا گزینه ای است که باید مداحان بر آن پافشاری کنند .
6113/ 2027
خبرنگار: نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.