به گزارش ایرنا، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس در سخنانی در این آیین یکی از رسالت های مهم و وظایف ذاتی این بنیاد را ثبت تاریخ شفاهی و جمع آوری اسناد و اطلاعات برای تالیف کتابهای مشترک و موردی در حوزه دفاع مقدس عنوان کرد.
سرهنگ حمید رضا گرامی در این آیین که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، گفت: فارس در حوزه فرهنگ استانی پیشرو است اما تاکنون نتوانسته ایم حضوری همه جانبه در عرصه دفاع مقدس داشته باشیم.
وی افزود: دفاع مقدس سند افتخار جمهوری اسلامی ایران است؛ از این رو با نگاهی جهادی و با استفاده از همه ظرفیت ها، امسال تالیف یکصد عنوان کتاب در سراسر کشور با این موضوع در دستور کار قرار دارد.
در ادامه این مراسم، نویسندگان 20 اثر رونمایی شده به معرفی کتابهای خود پرداختند.
کتاب 'فیروزآباد' توسط خلیل حقیقی به بیان حوادث دوران انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی در شهرستان فیروزآباد پرداخته است که 2 جلد از چهار جلد آن به دفاع مقدس اختصاص دارد.
'جلوتر از خط مقدم' شرح خاطرات آزادگانی از شهرستان لارستان است که توسط سپاه این شهرستان گردآوری و تالیف شده است؛ همچنین کتاب 'از خسرو شیرین' به قلم مجید ایزدی در این مراسم رونمایی شد که دربردارنده خاطراتی از دفاع مقدس است.
چهار کتاب نیز با موضوع زندگی چهار سردار شهید حاصل تلاش نویسندگان مرودشتی بود که در این آیین معرفی شد. 'مرد میدان' مبتنی بر زندگی سردار خان میرزا استواری، 'آقا ولی' داستان‌هایی کوتاه از زندگی شهید ولی نوری، 'همت آزاد' خاطرات شهید غلامرضا آزادی همت از شهدای ارتش و 'سوار سفیدپوش' از این کتابهاست.
کتاب ایرباس 655 نیز در قالب نمایشنامه است و به خاطرات جانبازان می پردازد.
کتاب 'بی‌پر اما پریده بودی تو' در حوزه شعر دفاع مقدس، یادگار روزهای سخت در حوزه خاطرات، 'دُر و دریا' کتابچه‌ای با موضوع وصیت شهدا به مادران، همسران و دختران و دو کتاب از زندگی‌نامه و وصایای شهدای نیروی انتظامی از کتابهای حوزه شعر بود.
کتاب 'از ریشه تا ریشن' براساس خاطرات جانباز حبیب‌الله فیجانی، 'قاب فیروزه‌ای' خاطرات همسر جانباز اسماعیل جمالی، 'دلیران یونس' با موضوع نقش توپخانه یونس در جنگ تحمیلی، کتاب 'سروقامتان سروستان' درخصوص شهدای شهرستان سروستان و کتاب 'مرواریدها' از علی مرادی در زمره این بیست کتاب است.
همچنین در بخش طنز باید به کتاب 'پوکه‌های لبخند' که مجموعه خاطرات طنزآمیز دفاع مقدس است، اشاره کرد. در این آیین جای خالی کتاب‌های پژوهشی نیز با کتاب 'ما علیه ما' که اثری انتقادی در حوزه شعر دفاع مقدس است، پر شد.
در پایان این مراسم ضمن تجلیل از نویسندگان این آثار و گرامیداشت یاد شهدا و جانبازان هشت سال جنگ تحمیلی از خانواده شهید اسماعیل قاجاری شهید مدافع حرم نیز تجلیل شد.
2027
انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.