در مراسمی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، به همت بنیاد برکت وابسته به دفتر مقام معظم رهبری با حضور نماینده ولی فقیه در فارس، استاندار فارس و جمعی از مسئولین محلی 15 باب مدرسه در فارس به بهره برداری رسید.
در قالب این مراسم 130 باب مدرسه در مناطق کمتر توسعه یافته سراسر کشور با بیش از 700 کلاس درس با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری، مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و جمعی از مسئولان کشوری مورد بهره برداری قرار گرفت.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در همین مراسم با اشاره به انعقاد تفاهم نامه بین بنیاد برکت با سازمان نوسازی گفت: تا کنون بر اساس این تفاهم نامه 930 باب مدرسه به بهره برداری رسیده است و 130 باب مدرسه نیز طی این مراسم در مناطق کمتر توسعه یافته کشور افتتاح میشود.
محمدتقی نظرپور با بیان این که تعهد بین این دو ارگان بهره برداری از یک هزار مدرسه می باشد، گفت: تاکنون 313 میلیارد تومان اعتبار توسط بنیاد برکت برای ساخت این مدارس در اختیار سازمان نوسازی کشور قرار گرفته است.
وی با بیان این که در سال جاری 4918 مدرسه در سطح کشور به بهره برداری رسیده است گفت: این بنیاد از سال 87 تا مهر امسال 930 باب مدرسه را با همکاری سازمان نوسازی توسعه و تجهیز کشور به بهره برداری رسانده است.
نظرپور با اشاره به این که در 11 استان کشور سرانه مدارس پایین است که این موضوع در مناطق کمتر توسعه یافته مشهود است گفت: سرانه متوسط این مدارس 17/5 متر مربع به ازای هر دانش آموز است.
در این مراسم، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز نیز با اشاره به این که 31 باب مدرسه تاکنون به همت بنیاد برکت در این استان به بهره برداری رسیده است گفت: 15 باب مدرسه نیز از سوی این بنیاد هم اکنون در فارس به بهره برداری میرسد.
آیت ا... اسد ا... ایمانی با بیان این که عملیات اجرایی 12 باب مدرسه در فارس به زودی به اتمام میرسد، اظهارداشت: عملیات اجرایی 15 باب مدرسه نیز آغاز شده است.
وی با ابراز خرسندی از افتتاح 10 باب مسجد در مناطق محروم استان فارس توسط بنیاد برکت، بیان داشت: مناطق محروم فاقد مدرسه و مسجد در فارس بیش از اینهاست و حتی برخی روستاها از امکانات اولیه نیز محروم هستندکه این وضعیت توجه ویژه مسئولان کشور را میطلبد.
استاندار فارس نیز با تقدیر از تلاشهای بنیاد برکت در زمینه ساخت مدارس در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور از جمله فارس گفت: تلاش این بنیاد در امر آموزش و گسترش دانایی در پهنه مناطق محروم سراسر کشور ستودنی است.
اسماعیل تبادار افزود: با افتتاح این 15 باب مدرسه 100 کلاسه در فارس شاهد تأمین زیرساخت های آموزشی هستیم که یکی از ارکان اساسی فراهم کردن امکان تحصیل است و باعث می شود بستر توسعه آموزش و دانایی در کشور فراهم شود.
وی با اشاره به این که علی رغم وجود ظرفیتهای مطلوب در فارس محرومیتهای بسیاری در پهنه آموزش و پرورش فارس وجود دارد، اظهار داشت: انتظار میرود به لحاظ وسعت فارس، بنیاد برکت بیش از گذشته در ساخت مدارس در این استان مشارکت کند چرا که در کنار پرداختن به آسیبهای اجتماعی پرداختن به مسایل آموزشی مهم ترین مولفه فراهم کردن زمینه اشتغال است که در رونق اقتصادی فارس تاثیرگذار است.
استاندار فارس با تقدیر از خیرین در زمینه ساخت مدارس در استان فارس گفت: خیرین مدرسه ساز، جهادگران عرصه آموزش به شمار می روند و مدیریت استان در هر جایی که بتواند امور فراگیر و برجسته این خیرین را تسهیل کند در کنار آن ها خواهد بود و از آن ها حمایت می کند.
گفتنی است، در فارس به همت بنیاد برکت 43 مدرسه ظرف 6 سال گذشته با 284 کلاس و با زیربنای 35 هزار مترمربع ساخته شده است و تا پایان سال 10 باب مدرسه دیگر با هدف جلوگیری از محرومیت دانش آموزان از تحصیل به بهره برداری میرسد. با افتتاح این 130 باب مدرسه،
تعداد مدارس به بهره برداری رسیده توسط بنیاد برکت در کشور به 930 مدرسه میرسد و تا یک ماه آینده شاهد افتتاح یکهزارمین مدرسه به همت این بنیاد خواهیم بود.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 751878
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.