به گزارش خبرنگار ایرنا، سید ضیاء هاشمی شامگاه چهارشنبه در آیین بهره برداری از طرح های عمرانی دانشگاه شیراز افزود: دانشگاه برای جامعه مساله نیست بلکه حل مساله است و انتظار است که دانشگاه ها در اندیشه حل مسائل منطقه ای و ملی باشند.
وی اظهار کرد: این که در دانشگاه ها تنها آموزش دانشجویان دنبال شود کافی نیست و انتظار نقش آفرینی و اثرگذاری بیشتر دانشگاه ها در همه حوزه های جامعه وجود دارد.
این مقام مسئول همچنین گفت: از سوی دیگر، این توقع و انتظار وجود دارد که دولت نیز از دانشگاهیان حمایت لازم را داشته باشد.
سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر ضرورت تحول در دانشگاه های کشور گفت: علاوه بر ماموریت ها در عرصه آموزش و پژوهش، دانشگاه ها باید کانون گفت و گو در جامعه باشند.
هاشمی دانشگاه را عرصه تضارب آرا و اندیشه ها دانست و بیان کرد: باید دیدگاه ها در دانشگاه مطرح شود و تعامل و الفت در این مکان حاکم باشد، وجود سلایق مختلف امری طبیعی است و مهم این است که که سلایق در مسیر اهداف مشترک که اعتلای کشور است حرکت کنند.
سرپرست وزارت علوم بر لزوم تقویت اعتماد اجتماعی در جامعه و دانشگاه تاکید کرد و گفت: وجود کنش سیاسی یک ضرورت است ولی دانشگاه نباید تسلیم کنش سیاسی شود.
هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بهره برداری از شماری از طرح های عمرانی دانشگاه شیراز در این آیین گفت: امیدوارم در کنار افتتاح طرحهای عمرانی جدید و کلنگ زنی به زیرساختها نیز توجه شود و از فضاهای موجود حداکثر استفاده انجام شود.
سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به بهره برداری از برج فناوری دانشگاه شیراز در این آیین گفت: توسعه فناوری ضرورت امروز جامعه است و سیاست قطعی وزارت علوم گسترش مراکز رشد و شرکتهای دانش بنیان است.
هاشمی اضافه کرد: سیاست ما در زمان کنونی پیوند جامعه و دانشگاه است و همچنین پیوند دانشگاه و صنعت نیز نیاز جدی برای تسریع و توسعه است و دانشگاه نه تنها در صنعت بلکه در فرهنگ ،محیط زیست ،کشاورزی و... باید ورود پیدا کند و در مجموع دانشگاه باید حلال مسائل روز جامعه باشد.
در این آیین که با حضور استاندار فارس برگزار شد، طرح های عمرانی دانشگاه شیراز شامل پیست استاندارد دومیدانی تارتان ،زمین چمن، خوابگاه دانشجویی ویژه دانشجویان متاهل، برج 10 طبقه فناوری و مجتمع رفاهی دانشگاه شیراز با اعتبار 24 میلیارد تومان به بهره برداری رسید.
در پایان این آیین همچنین از خدمات مجید ارشاد لنگرودی رئیس سابق دانشگاه شیراز و سیدمحمدعلی افشانی استاندار سابق فارس قدردانی شد.
9873/ 2027
خبرنگار: محمد امین افشارپور ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.