دکتر حسن نیکخو در خصوص به کما رفتن عملهای جراحی در شیراز که به دلیل کاهش تعرفه متخصصان بیهوشی اتفاق افتاده است، افزود: تنها به منظور خدماترسانی مطلوب به مردم از امروز وضعیت را به حالت عادی برمیگردانیم تا امور مربوط به بیماران با سرعت بیشتری انجام شود.
وی یادآور شد: با این وجود 10 روز مهلت میدهیم و اگر به حق و حقوقمان در مورد وضعیت تعرفههای بیهوشی نرسیدیم دوباره عکس العمل نشان میدهیم.
نایب رئیس انجمن بیهوشی کشور در مورد اعلام حق الزحمه حداقل 700 هزار تومانی بابت هر جراحی توسط مدیر یکی از کلینیکها در شیراز نیز گفت: دریافت این میزان توسط متخصصان بیهوشی صحت ندارد به طوری که همکاران ما برای عمل جراحی با کسوراتی که بیمارستانهای خصوصی انجام میدهند حدود 250 هزار تومان برای هر جراحی دریافت میکنند.
دکتر نیکخو کاهش 40 درصدی تعرفههای متخصصان بیهوشی را دلیل نارضایتی و دست از کار کشیدن این گروه دانست و افزود: با وجود نارضایتیها خدمات اورژانسی از سوی متخصصان بیهوشی طی روزهای اخیر به مردم ارایه شده است.
قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم گفت: دکتر حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت که برای رسیدن به امور مصدومین حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان بندرعباسی به شیراز سفر کرده بود طی جلسهای فوق العاده مساله نارضایتی متخصصین بیهوشی و اختلال در برخی جراحیها در شیراز را نیز
پیگیری کرد.
دکتر فتاحی افزود: طی جلساتی که برگزار شده بحث فعالیت متخصصین بیهوشی در حال حل شدن است به طوری که لغو و یا تاخیر جراحیهای غیر اورژانسی در بیمارستانهای شیراز امروز به پایان میرسد.
وی یادآور شد: با وجود برخی شایعات، اعتصابی از سوی متخصصین بیهوشی در شیراز رخ نداده و طبق مقررات هیچ یک از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی در گروه بیهوشی از برنامه موظفی خود امتناع نکرده اند و به دلیل کاهش تعرفهها تنها اضافه کاری های اجباری که کلینیک ویژه نام دارد را انجام نداده اند.
این مسئول دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: وضعیت کنسلی اعمال جراحی غیراورژانسی در بیمارستانهای خصوصی نیز امروز حل می شود و با توجه به این که عده ای در انتظار جراحی در مراکز درمانی دولتی و خصوصی هستند مشکلات به زودی رفع می شود.
دکتر فتاحی ادامه داد: هیچ عمل اورژانسی، جراحی پیوند و قلب در طی این روزها در شیراز کنسل نشده و از امروز جراحیها به وضعیت عادی برمیگردد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 738987
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.