به گزارش دریافتی دوشنبه ایرنا ، دکترایرج حریرچی یکشنبه شب در بازدید از بیمارستان های شهید رجایی و نمازی شیراز با دانش آموزان حادثه دیده در واژگونی اتوبوس و خانواده های آنان گفت و گو کرد و بر تکمیل روند ارایه خدمات درمانی به سانحه دیدگان، تاکید کرد.
حریرچی در بیمارستان نمازی حضور یافت و از 2 مصدوم این حادثه که هم اکنون برای تکمیل روند درمانی در بخش ارتوپدی این بیمارستان بستری هستند، عیادت و از نزدیک روند ارایه خدمات درمانی را بررسی کرد.
برنامه بعدی سفر قائم مقام وزیر بهداشت،حضور در بیمارستان ترومای شهید رجایی شیراز و عیادت از 6 مصدوم دیگر این حادثه بود که طی روزهای گذشته از بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) داراب برای دریافت خدمات فوق تخصصی به بیمارستان شهید رجایی شیراز اعزام شده بودند.
قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خدمات رسانی به مصدومان این حادثه را از نزدیک بررسی کرد و در حاشیه بازدید با بیان اینکه از 34 مجروح منجر به بستری، تا امروز 26مصدوم مرخص شده و مصدومان از سیر بهبودی قابل توجهی برخوردار بوده اند، گفت: شدت ضایعه اولیه به قدری بوده که آسیب دیدگی برخی مصدومان بسیار وسیع است و برای بازگشت کامل سلامتی آن ها، به زمان طولانی نیاز داریم.
حریرچی افزود: رسیدگی بسیار خوب و با کیفیت بالایی در بیمارستان های استان فارس و در حین انتقال انجام شده است و امروز که 10 روز از حادثه می گذرد برای نظارت بر روند درمانی و اطمینان از ارایه بهترین مراقبت ها، عازم شیراز شدم.
این مقام مسئول در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه از رضایت صد درصدی خانواده ها از خدمات امداد و درمان سخن گفت و ادامه داد:‌ به خانواده های سانحه دیدگان این حادثه اطمینان می دهم تا پایان روند خدمات درمانی دانش آموزان در کنارشان هستیم.
او از کارکنان، پزشکان، جراحان، پرستاران، کمک بهیاران و دیگر اعضای تیم ارایه خدمات درمانی به پاس ارایه خدمات بسیار عالی به سانحه دیدگان، قدردانی کرد و گفت: تیم خدمات درمانی، علاوه بر رعایت اصول علمی، با مصدومان این حادثه، برخورد عاطفی نیز داشته اند.
حریرچی ادامه داد: بهبود برخی ضایعه های مصدومان به زمان طولانی نیاز دارد، به غیر از دو مصدومی که قطع عضو داشتند روند بهبود مصدومان قابل توجه است و امیدوارم تا هفته آینده، از هشت مصدوم بستری در شیراز سه مصدوم دیگر حادثه نیز مرخص شوند و به تدریج این روند ادامه دارد.
قائم مقام وزیر بهداشت افزود: یکی از مصدومان حادثه، در بخش مراقبت های ویژه بستری بود که نگران حال او بودیم و امروز کمی بهبود یافته و امید است روند بازگشت سلامتی این دختر دانش آموز نیز به همین منوال، پیش برود و فاز حاد بیمارستانی، به خوبی سپری شود.
حریرچی با اشاره به وضعیت رو به بهبود مصدومانی که از ناحیه مهره کمر و قفسه سینه آسیب دیده بودند، یادآور شد: ارایه خدمات درمانی به سانحه دیدگان این حادثه، به صورت کامل رایگان است.
صدیقه صادقی ، زینب شعبانی ، سارا خادمی، معصومه کرچی‌زاده، محدثه شبرا، محدثه ذاکری، فائزه ذاکری و آرزو دیدار دانش آموزان هرمزگانی هستند که در بیمارستان های نمازی و شهید رجایی شیراز بستری هستند.
حادثه واژگونی اتوبوس حامل دختران دانش آموز عضو تشکیلات فرزانگان استان هرمزگان ساعت سه و 59 دقیقه بامداد جمعه 10 شهریور در شهرستان داراب در 225 کیلومتری جنوب شرقی شیراز روی داد و در این حادثه هفت دانش آموز، سرپرست آنها و همچنین مالک اتوبوس جان باختند و 34 نفر مصدوم شدند.
علت حادثه را پلیس راه استان فارس خواب آلودگی راننده عنوان کرد.
دریافت : نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده: غلامرضا مالک زاده
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.